Dollar Rent A Car Systems, Inc.

Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.3 out of 5, based on 21 ratings and
110 reviews & complaints.

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Old Gas Guzzler....The "Special"? .....Really
Posted by on
Rating: 2/51
SACRAMENTO, CALIFORNIA -- I often rent cars for pleasure but mostly for business. I reserved a car to rent for three days to have around town. The internet special was the pick of the company. I had rented before with Dollar and always had a nice car. But this week was different. When I rented online the price for the “special” was listed near the economy and compact cars. At least the price was essentially the same. Never in my wildest dreams did I think I would end up with a disco-mobile. I think they saved John Travolta’s care from the movie Saturday Night Live. This car was old and not well maintained. The car, my “special” was a powder blue Crown Victoria. I had never heard of this car before the other night. I complained and said the car was too big and the only other option offered by the guy at the counter was a smaller car for $24 more per day. Since I was staying local for the three days, I did not want to pay more. I realize, the disclaimer when I rented online said it could be any kind of car. But in my wildest dreams I would not have imagined this monstrosity. The crown Victoria is a cop car I guess. Well, I have never seen a powder blue cop car, have you? Heck, I've never even seen this car on the lot! Bottom line...buyer beware....never ever get a "special" from Dollar. I think they pull the dust off of an old car to get a quick buck.
     
Replies
Buyers Beware
Posted by on
DAYTONA BEACH FLORIDA, FLORIDA -- Public BEWARE! If your thinking of renting a car you should know the facts. The rental companies especially Dollar Thrifty are in business to trick you into spending your money. This starts from the time you book your car reservation till you arrive to pick your rental up. The sole roll of the person at the rental car counter is to attempt to up sell you a different care small to large etc. You will be told that some smaller cars don't have certain equipment, this is not true. Should you reserve or rent from the Dollar Thrifty at the Daytona Beach Airport you will be subjected to harsh and continuous sales tactics You must understand that these Rental Sales Agents are motivated by the fact that they must meet certain sales quotas or face being written up and then fire. The management of Dollar Thrifty based in Orlando FL has a financial part in this factor. When you book online with this company you are sent a random survey asking you to respond with your rental experience. Most people figure that if they turn in a bad review they will be sent coupons that will save them on their next rental. These survey reviews are sent to the Rental agents for their review and they see what the customers are saying about their rental experience. I'm sorry to say that most of these reviews are lies fron the consumers. Just remember " YOU GET WHAT YOU PAY FOR" and " YOU MUST PAY TO PLAY". You will never get the deal your looking for from this company due to the ruthless people running the company.

Also a special note to all you local people renting in Daytona Beach and surrounding areas. Smarten up and get your own car as you are getting ripped of by Dollar Thrifty every time your rent at the counter at the Daytona Airport. THIS COMPANY IS A RIP OFF for everyone.
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Horrible Experience With Dollar Rental
Posted by on
Rating: 1/51
CANCUN -- I was on a four day vacation with my wife for which I rented a car from the airport location.

On the second day of my trip (Friday, August 16th), I had filled up the gas tank and on the way, I had a flat tire while driving from Cancun to Tulum, near Playa Del Carman. I was waiting in the heavy rain for any passer-by to assist me in changing the tire as the airport location wasn’t helpful at all in calling someone to help me out.

After an hour and a half of waiting, a cab driver finally agreed to change the tire for US $30. Then, I called the airport location again and was told to return the car at the Playa Del Carman location in exchange for a new car. When I reached this location, I was told that there are NO new cars available and that they will need to fix this spare tire and so I need to wait.

From here on, our vacation plans went downhill. It took the staff at this location TWO hours to have an update for my car. After the long wait, I was told that the car couldn’t be fixed and that they will NOW find me a new car. I thought this was ridiculous since they had firmly told me earlier that no new cars are available. So I was lied to and made to wait without any reason. This is UNACCEPTABLE and UNETHICAL. We were simply taken advantage of as tourists by this unprofessional, discourteous and useless staff.

As it was almost the end of the day approaching with your unplanned and unequipped staff trying to find us a car, we could not go to Tulum and had to turn back and drive to Cancun.

The next day (Saturday), we decided to return the car to a nearby location to our hotel (Live Aqua). This location is next to Fiesta Americana and we were told about this location by the airport location staff when we were renting the car. We were told that we could return the car to this location in case we didn’t need the car. There comes our next shock, almost unbelievable for an established rental company, such as Dollar. The one person sitting at this location heard our story and I told him that I want to return this car and should not be charged for the previous day as that was a waste just waiting on an unreliable staff to help me. This person simply told me he can do NOTHING. Not only could he do NOTHING, he said he doesn’t have a way to reach his supervisor. He said his landline doesn’t work and his cell phone doesn’t have any balance.

Then as we were leaving, he tells us that he is talking to his supervisor via Yahoo messenger and the supervisor cannot do anything to help including waiving off a day’s charge on the rental, or compensating us for the gas we filled or the $30 we gave to the cab driver to get the car fixed. So we wasting another couple hours with this lazy, half-asleep, so called Dollar-employee!

The next day as we went to the airport to fly back to USA, at the car rental office, I was given the same cold, unhelpful, useless attitude and was INSULTED by being asked by the staff manager “ So if you don’t want to pay one day’s car rental, do you only want to pay a dollar?!”
I was shocked at his guts taking to a customer in this tone. What an ill-mannered, uneducated staff!

He did not help out or understand our plight one bit. Instead of feeling bad for our ruined vacation, he talked to us in this airy and condescending tone.

I have spent a good amount of money on my vacation and am not frugal in any way. I was asking for only what is fair and ethical, and what a company like Dollar is beholden to do for its customers. Instead I had to deal with a bunch of morons who not only are pathetic at their jobs, but also lack basic common sense and ethics.

I hope after reading this, you can better plan your car rentals and can actually enjoy your vacations.
     
Replies
Dollar Rent A Car (complaint) – Daylight Robbery
Posted by on
Just to make it clear, we made our car rental reservation through a third party company called Booking Group (known as bookinggroup.com or economybookings.com). When troubles started Dollar blamed everything on the third party company. I'm not buying it…


Dollar robbed us 3 times:
1. According to the voucher we were holding the balance was EUR 127: "€ 127.03 is payable to Dollar on your arrival".
(Approximately $190 at that time)
Dollar charged us $250. After an 11 hours flight it was not easy to argue...what could we do?

Dollar response: "Our records indicate your reservation was booked as $250 in our system for the rental charges, which is what you were charged. Since the Euro amount was quoted to you by the third party company, and they booked the reservation in our system as $250, we must ask you pursue this matter further with the third party."


2. According to the voucher the drop-off location was Manhattan (no fee mentioned):
"Drop-off location: USA New York, Manhattan, Manhattan Downtown"
Dollar charged us with an extra $50, which was a Drop-off fee for returning the car to a different location than the original.

Dollar response: "Since our records indicate this vehicle was reserved with Dollar to return to JFK, we must conclude the third party booked with us incorrectly"


3. Dollar did not explain that the prepaid fuel plan is just an option; we understood that we have to take it.

Dollar response: "It appears you accepted prepaid fuel upon pickup. This was $34.29."


My recommendation: Don't book Dollar Rent-A-Car; Don't do business with Booking Group.

Shahar Galili (on behalf of my wife and sister-in-law)

Bookinggroup ref 38026580 / Dollar ref S3869742 / Dollar Case ID 1337704
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Avoid, at All Costs, PHX Dollar Rent a Car
Posted by on
Rating: 1/51
PHOENIX, ARIZONA -- When it comes to renting from Dollar Rent A Car, take a pass and rent from another rental company. What a truly awful experience.

My recent interaction with them at PHX Sky Harbor was THE worst rental experience of all time - and I rent a lot (both for business and personal use). The agent I dealt with was incredibly high pressured, distracted and unfocused (by other agent's issues), and potentially the most disingenuous rental agent I've met.

I was told Dollar Rent A Car vehicles do not carry insurance of any kind. Since Arizona isn't a "No Fault" insurance State, I found this hard to believe. The agent told me that if I got pulled over (for any driving infraction), I could be charged with not having valid insurance. I declined all the high pressure extra insurance and was on my way.

The first thing I did was check the glove box for registration and insurance documents. Sure enough the vehicle had an insurance card issued by Rental Car Finance Corp (Policy # S098). So, not only was the rental agent a high pressured jerk, but he was also blatantly lying when he said the car had no insurance, whatsoever. I completely understand that if I damage the car, or I'm in an accident, I'm on the hook for the repairs for the car. But to tell me that I'd be in violation of the law without their supplementary insurance is not only disingenuous, it's an outright lie. I find it hard to believe that the agent was working under the direction of the corporation. But, after reading all the other similar reviews, I'm guessing this is company policy.

Just so you're aware, Dollar Rent A Car is part of the Dollar Thrifty Automotive Group. And, clearly Dollar Thrifty Automotive Group has a customer relations problem. I've contacted them with my experience and I never received a reply. So, I'm making my experience public (which obviously isn't unique) and making it as widely known as possible.
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
$$$$Expensive Insurance in Mexico at Dollar Rent a Car
Posted by on
Rating: 1/51
SAN JOSE DEL CABO, BAJA, MEXICO -- Traveling with friends to Cabo San Lucas Mexico, we reserved 2 cars through Dollar Rent A Car at the airport in San Jose Del Cabo using United Airlines MileagePlus program. The rental price was estimated at $157.73 per week for each premium car. When we arrived, we discovered that we were not covered by our insurance in Mexico and the cost of each car with the recommended coverage was increased to the outrageous amount of $650! We should have walked (literally) away at this point but had planned to drive to La Paz as an important aspect of our trip.

We ended up with one Suburban to hold all eight of us at the slightly less outrageous cost of $796.84! We were then further raped by an inflated exchange rate used by The company resulting in the final insulting cost of $919.10 on my credit card statement when we arrived home. Our insurance had covered us on a previous trip to Mexico, so I had not checked with them before leaving on this vacation-my mistake.

Evidently many US insurance companies are no longer covering rentals in Mexico or insurance must be prearrangement including obtaining a specific VIN # for the rented vehicle. Dollar Rent A Car should provide NOTICEABLE warning to their customers that they may have to make special arrangements for insurance in other countries or pay outrageous prices.

I will certainly never rent a car in Mexico ever again but I will also never use Dollar Rent A Car as they clearly misrepresented the rental cost. I feel abused and it was a terrible beginning, paying almost 6 times what we had expected to rent a vehicle including 2 hours of miserable negotiations in the Dollar Rent A Car Office, at the beginning of an otherwise great vacation.
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Waiting a Month for My Deposit to Be Returned and Still Waiting
Posted by on
Rating: 1/51
ORLANDO, OREGON -- Urgent!!!
Read this before you rent from Dollar Car rentals…..Warning Don’t!!! rent from this organization

I am still waiting for my $250 deposit to be refunded since the 7th of June
I have emailed more than 20 times no reply!

All info about my car rental is below

To whom this may concern
Handle this case as Urgent and very serious!!
Firstly I gave all the info you are asking for three times with my last mails I will forward these to you again. I give you the info again now next to your requests.
This is Fraud and I don’t take this lightly!! I'm actually livid. I will advertise this to everyone. The deposit amount of 250 dollars should have been refunded the day we returned the car!!!!
I want my money back within 2 days from now otherwise I'm going to open a case of fraud against Dollar car rental. I was warned by friends about USA car rentals and the deposit problem.
We also upgraded to a red Mustang convertible and had to pay more, here is what the statement on my side shows:-

25-04-2013 pre paid car rental Rental Cars. com Manchester R 1295.64 about 120 Dollars
08-06-2013 upgrade + holding deposit of $250 DOLLAR RENT-A-CAR MCO000ORLANDO FL R 4115.34 about 410 dollars

Nothing has been returned as the deposit. The R 4115.38 included a $250 deposit and it has not come back.
Here is the link to our reservation conformation-
[snip]

We would like the opportunity to respond to your message, but we are having difficulties locating a copy of your rental record; please provide the following information:

1. Reservation confirmation number or rental agreement/record number. 236412887

2. Name of primary renter. Liesl Gruber my Wife

3. Beginning and ending dates of rental. 3rd to 7th of June

4. Location of rental. Orlando airport 9201 Airport Blvd Orlando, Fl 32827 Orange

It’s the 1st of July today I should have had my deposit amount back 23 days ago!!!!!!!!!!!!!
I will not wait another week or two for your response!!!
Advise what the delay and handicap is!
This is pathetic really
     
Replies
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Read the Fine Print or It Will Screw You!!
Posted by on
Rating: 2/51
AIRPORT BLVD MOBILE, AL, ALABAMA -- My family rented a van to travel to Gatlinburg, TN then DC. Price quoted was $40/day for UNLIMITED miles. When we picked up the car, the customer service person pretended to have a friendly discussion and asked us where we were going. Told her were going to DC and she says that it will cost us an extra 60 bucks per day to rent the car because that DC (TN was neighboring state for us) was not a "neighboring state". Re-read the fine print and there was a small statement saying that the "unlimited miles" only applies to neighboring states.

So our price for renting went from 250 for the week to a little over 600. I wanted to turn the car down but my trip was the next morning and our hotels were already booked so couldn't do that. In hind sight we should have elected return the car in TN and rented another car up there. State of the car was not the best either; probably the worst rental that I had. Seems as though it has been in a previous accident and Dollar marked it indicating that they were aware, which was fine with me except for the fact that it was a bit embarrassing to drive around with a car with giant scratches/dents all over it. Plus it felt as though the balance or tire rotations was off as the steering wheel shakes a bit and moves to the right slightly when driving at speeds>65 mph; but we didn't catch this until we were on the interstate.

When we came home to return the car, the same lady was there but her face was very unfriendly and cold this time. Seems as though she was having a bad day or I was being in inconvenience to her. Needless to say, I will never rent a car from them again. Even if I have to pay a bit more from a diff company, if the car condition was better or the customer service was better, it will all be worth it.
     
Replies
Complaint
Posted by on
INDIANAPOLIS, INDIANA -- Consumer Warning to any travelers renting from Dollar Rental Car at the Indianapolis Airport. Questionable practices!
First of all, our trip to Indianapolis was a wonderful experience as we moved our daughter from Casa Grande Arizona to Butler University, except for our rental car nightmare.
We rented on Friday when we flew in and drove straight to the hotel, however the next morning was a nightmare. As we were all loaded up and ready for the exciting trip to Butler, the battery was dead. Of course our daughter was upset over the thought of missing her move-in time along with orientation meetings. We called Dollar Rental Car and asked for a new vehicle (as we knew we had not done anything to drain the battery). Additionally, my husband, who is a mechanic, even noticed that the battery terminals had been recently cleaned indicating that this vehicle had probably had previous problems with the battery. We thought Dollar Rental Car would be happy to help us out. However, we were told that because we did not buy their roadside coverage they would not replace the vehicle nor send help to fix the problem (we had AAA and did not need their coverage). We were told we would have to contact our own roadside service. I was amazed at their lack of customer service or willingness to help stranded customers because of a faulty vehicle. We called AAA and they were there to save the day in minutes. Interestingly, AAA attempted to test the battery, but the battery was completely bad. We were told it could not even be tested, let alone charged. We had to replace the battery in order to use the vehicle to get our daughter moved in and to orientation at Butler. AAA filled out a receipt indicating that the battery was bad and the replacement charge. When we returned the vehicle on Monday and again explained what happened and that we had to purchase a battery. Dollar Rental Car made copies of all documents so we were encouraged that Dollar Rental Car would step up and take care of their customers. We were told that Linda (manager) would call us back. However, when Linda called us back, she was very defensive and told us that we should have called them about the battery and that they would have given us a new vehicle; therefore they were not going to pay for the battery. We told her that Dollar Rental Car was the first place we called, but were told we had to call our own road side service. She then became even more defensive and told us that they would only pay for half of the battery replacement charge because we should have had the battery change authorized first, and because we did not they would not pay for the entire charge. Really?! Again we reiterated we tried to get help from Dollar Rental Car as soon as we had the faulty battery problem, but were told we had to use our own roadside service. We explained that we tried to get them to initially fix the problem, but they refused. We also explained that we did not and still do not see any mention of preauthorization of replacing a faulty battery in our contract. We have spoken with numerous people from Dollar Rental Car including the owners of the Indianapolis Airport location. They were rude, and resistive to taking responsibility for renting a defective vehicle. They have even stopped returning our calls. We are appalled at the way we were treated and want to warn other travelers to avoid using this company for their rental vehicle needs. I think we will stick with AVIS and Hertz as we have always used in the past with excellent service.

     
Replies
Worst Car Rental Experience Of My Life.
Posted by on
WINDSOR LOCKS, CONNECTICUT -- San Diego, CA
11/5/2010

My review got kind of long so if you don't read anything else know this, car rental reservations are not set it stone so it is not too late to book with a better car rental agency and just cancel or no show for your dollar reservation, I wish someone would have told me!

Renting with Dollar was the worst experience of my life! The shuttle took forever to arrive. We saw several better shuttles pass by while we waited.

Then the lady at the counter set a new low in rude service. She barks at people and isn't helpful in the least. I had a reservation for a Toyota Camry but they put me in a Kia Spectra. Our luggage didn't even fit in the trunk. I would have complained but I just didn't want to deal with the rude lady so I accepted it. They charged us $15 a day for gps rental (it would have been cheaper to buy one) and it didn't work. It was like 7 years old, the kind with a fat back and no touch screen. When the GPS crashed for the third time before we left the parking lot I took it back in and they quickly swapped it out for a slightly newer one. If they know it's a piece of junk why do they give it to people?

Upon returning the car we pulled to the door to unload our luggage in the pouring rain. The lady came out and instead of helping unload, she barked at us to move the car. We parked the car around back and my more patient wife went inside to deal with the rude agent while I unloaded our bags by myself in the rain.
After I unloaded the bags I went inside to find my wife losing her zen-like patience with the counter lady. We were returning the car with a full tank of gas but we didn't have a receipt so they still wanted to charge us a penalty. I was about to lose my temper so I went out and started loading my bags on the shuttle, it could have been hours until the next shuttle came.
When the shuttle driver came onboard he reminded passengers to check for cell phones and chargers because they frequently find them and they have a whole box full of them in the back. One passenger joking asked if they had iPhone chargers and the driver said "let me look."  The shuttle driver brought two boxes full of lost and found and let the passengers go through them and take what they liked!!
My wife asked for the manager's name to file a complaint and the lady said she did not know it.

Before this experience I thought that all car rental companies were pretty much the same, but this experience taught me that is not true. Stay away from Dollar car rental like the plague. I plan on posting negative reviews as much as possible if only to warn fellow passengers to stay away!
     
Replies
Top of Page | Next Page >