Mohawk

Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.6 out of 5, based on 9 ratings and
21 reviews & complaints.

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Problems With Mohawk Engineered Wood Floors
By -

When we purchased our townhome we chose to have the builder put in the Mohawk engineered wood floors that were available as an upgrade. They looked fantastic on the sample. Since then have been very dissatisfied with these floors and have had numerous problems ranging from annoying to huge.

First, like other folks have noticed, they get smudges instantly after cleaning them, no matter what product one uses and no matter if you have socks, shoes, or bare feet.

Second, we noticed that there are gaps between the ends of the boards where they are supposed to meet and sometimes between the boards on the long side. Also, many boards are not level where the ends meet, resulting in an annoying lip. It's hard to say if it's the product or the installers that have caused this. A customer service rep at Mohawk said gaps are normal and we should see them go away as the seasons change - well, we've been through three seasons and there's been no change for better or worse. The rep I spoke with couldn't even tell me under what conditions (humidity, temperature, etc.) the gaps wouldn't be there and whether there was an actual quantitative size that below which was deemed acceptable. Because we're under warranty with the builder we are having them address the issues.

So far we've met with a rep from the company that installed the floors and he said that the acceptable industry standard for gaps and unlevelness is the thickness of a credit card. We said that's not acceptable. Then he said that it's a man-made product and we should accept these flaws. We said no, because it's a man-made product you can control such things and it's more dimensionally stable than solid wood (a natural product) so it shouldn't expand/contract that much AND the boards are glued down so they shouldn't move at all. His solution was to fill all of the 60 or so gaps with these special filler crayons and shoot finishing nails through the boards that are not level to get them to stay down, then fill the holes with the crayons. The problem now is that the crayon doesn't match the color of the floors and you can see where the nails went through the boards anywhere there is light from a window. We are also concerned because we now have holes through the top protective coat - who knows what problems this will cause in years to come.

To add insult to injury, we found that two colors of wood have been installed in our living room. The rest of the floors are uniform in color but there are blond planks intersperse with our butternut. The installer insisted he ordered the whole house from one batch in order to avoid such a problem. Interestingly, the builder's punch-list guy admitted they've had similar problems with these floors in some of the other townhomes.

Now we are waiting for a third party Mohawk rep to visit to see if it's "normal variation". We still need to revisit the "fixes" the installer did because the floor looks worse now than it did before. More to come....In summary, it's not worth the trouble to even bother with Mohawk engineered wood if you have a choice (we know that now).

     
Replies
Mohawk Carpet and Lowes Do Not Stand Behind Their Carpet Warranty
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

This Carpet is the worst!!! We had just bought our first home and put in $4000.00 worth of Mohawk Carpet. We were told at Lowe's that this is really good carpet. It looked nice there and felt nice as well. Their sign said it was tough enough for kids, which was good because we have two boys and it was pet friendly which we have a dog. It was also supposed to not show stains which we wanted! Lowe's sold us on this Carpet.

We had it installed about 1 month after we moved in our house on October 13th 2011. So November we had our new carpet and it seemed really nice. It was around March when we realized we was getting a bald spot right in the middle of our living room. All the carpet strains kept coming out. We contacted Lowe's immediately and they filed a claim with the company. The company sent out an independent inspector to look at it and write a report. The company denied our claim stating it was related to our carpet cleaner and our dog. We had a name brand carpet cleaner, Bissell and our dog never messed with the carpet. It ended up that Lowe's paid for part of our carpet and the company ended up paying for the rest after Lowe's kept on them for a good while.

So we had the new carpet installed which was the same kind of carpet. This was probably around May that it was installed. Within 1 month we began to see our seams coming apart. So I called the installers and they came to fix them, however it ended up being the carpet coming apart from the bottom of the carpet, the matting I guess. So we filed yet another claim. Once again the company has denied our claim. Lowe's said there is nothing else they can do and that they will give us a discount off of new flooring if we wish. I am now stuck with crappy carpet from a company that does not stand behind their warranty!! My carpet looks dirty and worn only after a few months and it's all coming apart. I paid $4000.00 for this and it lasted less than one year!! I have two kids and do not have money to replace $4000.00 worth of flooring after a year.

This company is horrible and I wish I would of never bought their carpet!! I am a mother just trying to provide a nice home for my children and companies like Mohawk doesn't care!! Don't buy this Carpet!!!

     
Replies
Mohawk Wood-Poor Quality, Poor Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

SUGAR LAND, TEXAS -- I have about 2000 sq feet of Mohawk wood floors. The floors were installed in a new construction home in 2011 by Village Builders (now Lennar) in Sugar Land, Texas. The floors are 3 1/2 years old. The top layer on the edges of the wood are coming apart in every single room. I have NO kids and very little traffic in the home. The floors cost close to 15K. [name removed] Mohawk sent me a letter today which states "the Mohawk products is warranted to the original purchaser of the material. Our warranties to do not transfer from home owner to home owner." I purchased my home from the original owner when the home was almost one year old. Therefore, MOHAWK WILL NOT STAND BEHIND THEIR PRODUCT. It is such a shame. Honestly, I would be embarrassed and ashamed to be employed by a company who fabricates such poor quality products. I suggest home builders find a new wood floor manufacture unless you want unhappy customers! You will REGRET using your hard earned money on Mohawk products. At the least, you expect Mohawk would do what is right and stand behind their 3 year old product.

Company Response 11/06/2014:

Hi there,

This is Laura with Mohawk Flooring. Thank you for reaching back out to us - we're reviewing your issue with your hardwoods, so we will be in touch with you soon. I'm so sorry for your concerns, and I want to thank you for sharing them with us and for allowing us the chance to address them.

     
Replies
MOHAWK CARPET WARRANTY
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

TENNESSEE, TENNESSEE -- Mohawk Carpet Warranty requires the carpet to be professionally cleaned by a "CERTIFIED" carpet cleaner. Using a "Bissell" is not a professional cleaning. In fact it leaves harmful high pH chemical residues in the carpet. You voided the manufacturers warranty. You should be thankful that they replaced it.

Copied from Mohawk's Carpet Warranty Brochure...

  1. Maintain your carpet according to Mohawk requirements in the section of this brochure labeled “Carpet Care and Guidelines”, including having a minimum of one (1) professional cleaning every 18 months using cleaning products, equipment, systems and services specified/certified with the Carpet and Rug Institute Seal of Approval. (Visit www.carpet-rug.org for a complete list of certified products.) You must show proof of cleanings in the form of a bill, invoice, or statement for cleaning services. Along with these documents, Mohawk recommends keeping a 2' x 3' piece of carpet from your installation for your warranty or in case you ever need to make a repair.
     
Replies
Mohawk Sucks
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

DELAWARE -- I had subject flooring installed in my home and within 12 weeks we discovered that it was becoming discolored. We contacted the store where it was purchased and they pawned us off on Mohawk who also gave us the brush off. Their claim was that the floors discolored because of exposure to light. Well, what home does not have light?

I am light sensitive and the light in my home is extremely subdued and this was proven to an inspector who came to my home. He totally lied in his inspection report and stated that the floors were exposed to bright sunlight. Really? The furniture was in the rooms for 10 years but did not have any fading. Fabric is far more susceptible to fading than hardwood floors but 10 years of light on fabric caused no fading but 12 weeks on Mohawk flooring changed the color of the floors. Can you say bull boys and girls?

     
Replies
Mohawk Laminate Flooring...LIFTING...DO NOT BUY!
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

MANITOWOC, WISCONSIN -- We replaced our 17 yr. old carpeting with the Mohawk Laminate Rosewood High Gloss. Beautiful floor! We went with the high expectations of the Mohawk name. Mohawk's warranty says that the laminate flooring is water reistant, well it's not! We had a few spills from the kids but was cleaned up immediately. Well those spots are lifting terribly and getting worse as time goes by. I'm now noticing little spots in various areas that are starting to lift.

We don't wear our shoes on the flooring so there's no wear. I clean with a laminate spray cleaner so no moisture is on the floor. We installed a cheaper grade laminate of a different company years earlier than the Mohawk and that flooring is holding up much better than the Mohawk. We had a contractor look at the flooring and he said it was installed correctly and that it should not be lifting the way it is and to contact the company.

I could see if we abused this floor and walked on it with wet shoes but we don't at all. Very disappointed with this floor. We don't have more money to spend on replacing this floor so hope that Mohawk will help us, but that doesn't look like that will happen according to other reviews. I did contact Mohawk so waiting on a response.

     
Replies
Mohawk Tile Daltile
By -

DALLAS, TEXAS -- I have been complaining about my tile since the day the I bought the home from the builder The builder ignored my complaint because it was not on my 30 day list and I missed my walk through because my job sent me out of town and they would not reschedule it. After two years of frustration someone tipped me off and told me the local supplier was Heritage carpet and Tile. After fighting with them forever they finally came to the house and said the lead that is coming up from the floor is dirt..I was outraged I had just had the tile professional cleaned by K C Tile and Kenny told me that what was coming up from the floor was not dirt. I called [snip] office who is supposed to be the VP of Mohawk. I sent up water samples and reports and they swooped it under the rug. After another year of living this nightmare I contacted [snip] the regional vise president of the company. He send out an inspector out here who references turned out to be false. I called every one of floor eyes inspections references and they were all false regarding his education. He was told to take them off his website or there would be legal action taken. I reported this to [snip] who is the head of the claims at Mohawk was told by this inspector that my floor was dirty...it was cleaned again two days before the inspection was done. I hit the roof. I have sent them pictures, the socks that showed that even bleach does not remove the tar when washed and again they denied my claim.

I then took a video of my floor being cleaned and after it dried took a brand new clean pair of socks and walk on the floor took of the sock and they were black. I called [snip] the President of Mohawk...that's the Guy at the top whom makes over a million dollars a year...By the way if anyone wants the direct phone numbers to any of these corporate executive please feel free to ask. I sent [snip] the socks and he sent them to his legal department that hired an inspector that lives four hours away, gee I wonder why when there are 35 in the surrounding area of my home. But I have hired a laboratory specialist and another inspector and a water specialist to be here with a local news crew, the board of health and a camera team. I am done playing games....

Now I am hearing this tile was made in CHINA. My family comes first and god help this company if there is a toxic substance coming from this tile

     
Replies
Defective Mohawk Flooring: An installer's nightmare!
By -

In August 2009, I purchased 1000sqft of Mohawk's Mirador Porcelain Tile because I was impressed by the demo tile, but it proved to be a huge mistake for the following reasons.

1) No "Made in China" label or country of origin disclosure on demo tile or website:

Several stores told me that this product was made in the USA by Mohawk. But to my horror, it was delivered in plain bundles labeled "Made in China."

It's beginning to appear that Mohawk buys this tile from China, sticks a Mohawk label on the demo tiles, and routinely fails to disclose the country of origin. Shame on Mohawk for deceiving customers!

It also appears that "Shaw Tile Company" sells an alarmingly similar tile to Mohawk's Mirador line. So there's nothing Mohawk or USA about it.

Problem #2) Mohawk's inferior tile steeply drives up installation costs and significantly delays completion times.

Installation was a nightmare: bowed tile with pinholes and chipped/broken corners along with a single edge that tends to be much sharper than the rest, enough to slice the installer's finger.

Even after the most conscientious and costly installation, the defects are still blatantly obvious and the protruding lips are unavoidable.

Problem #3): Mohawk Customer Service is Unconcerned and Unresponsive:

It's been over seven weeks since my initial complaint but still no action from Mohawk, not even a call back. My unfinished project appears to be indefinitely delayed and costs continue to rise.

My initial complaint was to the store and an unresponsive Mohawk Field Representative who asked me to leave him some tile at the store to examine, but never showed up to look at it. He expressed that he was confident that Mohawk's tile was within tolerance and told me to continue with installation.

After numerous calls, the Mohawk rep finally looked at the tile, and from my understanding, his company agrees that the tile is defective, but is not prepared to act on my claim.

Mohawk Industries tells me to keep waiting for an answer from the store.

It has been over 7 weeks since I sent them evidence of the defects, and Mohawk has yet to provide me with a viable solution, let alone a call back to let me know the status of my claim.

When I called the Mohawk Claims Department, the Mohawk rep told me that she only communicates with retailers about complaints and not customers. Easy for Mohawk!

I've visited the store countless times but Mohawk doesn't appear to be doing anything with my claim. The store has called Mohawk numerous times but they just keep getting the run-around.

Thus, from my experience, it's fair to conclude that Mohawk Industries has awful customer service, inferior tile, and does not stand behind its products. Buyer Beware!

     
Replies
Mohawk Doesn't Care
By -

NEW MEXICO -- We built a new home recently and used Mohawk for all of our flooring; tile, carpet and hard wood. We have a concrete slab and ordered/purchased a floating hard wood floor. Our contractor told us that because of the slab and shifting/settling of the ground a floating floor would allow the floor to "give" and not gap or break should the slab move. I don't if it was installed correctly or not. Right now (over 3 months since we complained) our flooring is still not right. Our installer came by to look at it after we noticed that the floor was very wavy - high spots that you could actually see move up and down when you stepped on them - and when it started to separate between planks. They tried to fix it by ripping up some of the flooring and "pushing it together" with big straps. Obviously that did not work. They called Mohawk back in the middle of April to get them involved with the problem. Mohawk had to send out an "independent inspector" before anything could be done. It took almost 4 weeks to get an inspector and then he didn't turn in his report for over 1 week after that. Of course Mohawk pays this "independent" inspector and found they were not at fault and it was the installers problem. I tried to talk to customer service and they said they could not speak with me, they only speak to the distributors/resellers. I asked to speak to someone who COULD speak with me and I was told that no one ever speaks directly to the customer, it's their policy! I guess I should have known - Mohawk got it's money from the distributor/installer and the installer got our money and now we're left with part of our floor torn up and no idea if it will ever be fixed. A lot of finger pointing going on and Mohawk DOES NOT CARE if the customer is happy or not. I hope everyone who reads this will seriously consider NOT USING MOHAWK for any of your flooring needs. According to the independent inspector Mohawk will let anyone sell their product as long they pay them. Oh... and our floor gets smudges on it too and dog Drool is super hard to get up!

     
Replies
Engineered "Wood" Flooring Is Worst Flooring Product on the Market!
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

WAXHAW, NORTH CAROLINA -- When we contracted our house to be built in 2013, we paid a 15k upgrade to have "wood" flooring throughout the main floor of the house. Engineered flooring IS NOT WOOD! There is about an 1/8", maybe less, strip on the surface of a 1/2" of cheap plywood lengths. We have had a multitude of issues. Everything from ends curling up to splintering along the sides of the boards, to water damage causing the finished 1/8" surface to peel completely away from the plywood underneath. Our builder, the installer and Mohawk keep pointing fingers at each other in a circle. They have replaced about 40-50 full floors in our neighborhood, but won't replace mine as it wasn't deemed "defective." Defective or not, it is a piece of crap product that shouldn't even be manufactured. I have also recently learned that it was installed incorrectly, as it wasn't allowed to acclimate to the environment before installation. My neighbor is actually working with the state to have his issues corrected, and we have the same floor. What a joke!

Company Response 06/23/2015:

Dear Amy, I'm Laura with Mohawk Flooring, and I'm very sorry to read about the experience you've had with your hardwood floors. If you could provide a little bit of info at the following form, we will pull your claim to review. I apologize again, Amy. Take care-- Laura
http://www.mohawkflooring.com/consumer-affairs/

     
Replies
Top of Page | Next Page >