Preview Review

Next Review

MyHeritage.com Consumer Reviews

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Thieves, Their Money Back Guarantee Is a Scam!
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

ISRAEL -- I've been trying to get a refund for 2 weeks already and have only been given the runaround by their support. I e-mailed them as well as opened a ticket on their site and after 2 long weeks of waiting here's the only thing I got from them...

After this exchange I have not received any contact from them as was promised. I have replied to that e-mail reasserting that I simply wish my refund as promised on their site but they haven't even bothered to answer this time. This is a flat out dishonest attitude, they were quick to charge me $120 but it seems it will take months to process my refund! They seem to want to tire the customer into giving up. Stay away from these thieves and save yourself from the headache of dealing with unresponsive and dishonest company.

Here's their money back policy as stated on their site: "MyHeritage values the satisfaction of its customers and offers a 30-day money back guarantee. If you are not satisfied with your purchased plan you may request a full refund by contacting Customer Support within 30 days of the initial purchase date of the subscription. The money back guarantee applies to Premium and PremiumPlus family site subscriptions and Data subscriptions, but not to shipped products such as family tree posters."

All refunds will be reimbursed to the original credit card with which the purchase was made. Please allow a reasonable time for the refund to reach you or be charged back to your account." But don't be fooled, as they do not intend to honor it!

Replies
Advertisement
Don't Trust Them With Your Credit Card
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LEHI, UTAH -- The company response to the first review on this site is old, but you should know it is, at least presently, untrue about one thing. It says, "MyHeritage has a complete refund policy, so that any paying customer who reports a complaint or dissatisfaction receives their money back regardless of how old the purchase is and how much of it was already used." Hardly.

I used their site briefly, paid for membership, found out that to get any of the actual data they boast about you have to pay more money. I tried it out, then cancelled my membership, but, no, they wouldn't refund any money. Now they claim I only cancelled the website membership, but not the data account, so a year later they charged my credit card without warning, $119 for an auto renewal. When I complained they say their policy is never to give refunds, even for a renewal I didn't want or authorize. He eventually offered to give me back 45% of my money, so that's $77 they charge to cancel an unused service.

Replies
Shockingly Dishonest and Completely Despicable
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

UK -- Like several other online reviewers, I was a day late cancelling the free trial and immediately sent a polite refund request to support team via the contact form on their website. I received a phone call the next day from an employee called Samuel, who continued to try to sell me the product and refused me a refund on the grounds that "The terms and conditions were in the e-mail you were sent." He eventually offered a 20% refund, spouting the same lie he appears to have told other users here that this was a "special deal".

As another user has pointed out, this is not true, as the terms and conditions that users agree to upon sign-up include their refund policy in which they offer a money back guarantee for any unsatisfied customers who request cancellation within 30 days of joining. I am within 30 days of joining, am definitely unsatisfied, and have now made three very clear requests for my money back. All have been ignored so far, but I do not intend to stop until I get my money back!

Replies
It Is a Planned SCAM
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

ADDRESS: 2975 EXECUTIVE PARKWAY, SUITE 310, LEHI, UTAH -- The service offers free trial without stating that they will automatically charge your card with full annual membership after the period of free trial. It is set the way it is on purpose to scam. It is not misunderstanding, it is just company that uses the unfair online services practices.

Replies
Advertisement
Unable to Either Access Trial Subscription or Cancel It.
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

This is a SCAM!!! I signed up for a free trial last week - but I am unable to access my account. The username and password that I created aren't working. I emailed them and they sent me a temporary password - still not working - I've done this three times now and the password they send me never works. My last email to them asked them to cancel my free trial effective immediately. Their response? Another temporary password that didn't work.

I posted on their Facebook page and as soon as I hit "post," my comment disappeared. I also emailed them through Facebook with no response. I haven't had any money deducted from my account YET but I know it's going to happen if I can't get hold of them. I have been trying the phone number that someone posted below and I keep getting a voicemail saying that they're at lunch. I'm now off to contact my bank to try to prevent any payments being made to them. Very, very frustrating - please spread the word, do NOT deal with this company!!!

Replies
Ripoff
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

BOSTON, MASSACHUSETTS -- Genealogists do all the work and this company rolls in the dough. Something unethical about that I think. They'll never get to exploit my database.

Replies
Beware of MyHeritage.com - Your Private Information Is Not Safe!
By -

ISRAEL -- Beware of these people, I have found them to be dishonest and incompetent. MyHeritage is based in Israel. Several months ago, one of my relatives invited me to join this site as he had established a family tree there. Since that time MyHeritage has repeatedly reduced free site storage and capabilities, presumably to persuade us to become paid subscribers.

If that weren't enough, they assured us that our private information was safe - it isn't. Even with the family site configured to only allow member access and to prevent members inviting further members, it was very easy to circumvent this due to the poor design of MyHeritage's website and software. MyHeritage's support has been unresponsive and a hindrance rather than a help. For example, in addition to deleting a bogus member account they also deleted a valid member account, causing a significant loss of uploaded data.

MyHeritage have repeatedly misled us about the creation and deletion of family sites, often sending simultaneously emails that contradict each other! Please be aware that it is very easy to compromise MyHeritage's privacy settings - consider any information that you upload to be public. Please also be aware that, before you spend the time and effort creating a family tree, uploading pictures, etc., this time and effort could easily be wasted due to MyHeritage "mistakenly" deleting your account!

Please be aware of MyHeritage's ethical standards. Bait and switch is bad enough, but lying to customers is worse. My advice is to be absolutely sure that you want to entrust your family's personal information to these people before you put the time and effort into setting up a family web site, even a free one!

Company Response 03/28/2009:

We appreciate feedback from customers but do not believe the consumer review posted here is balanced. The customer claimed that a relative invited him/her to an established family site, and then capabilities were reduced to persuade them to become paid subscribers. First, a family site subscription on MyHeritage, unlike other sites, is not for a single user: a single subscription covers the entire family, so even if just one family member upgrades a family site, hundreds of other relatives can enjoy the site for free without subscribing too. This was not mentioned in this inflammatory consumer review. Second, the claim that the company has "repeatedly" reduced storage and capabilities is false. Never has any product capability or functionality available for free on MyHeritage, been made non-free. At one time in the history of the company, around December 2008, we've had to reduce the total family tree individual quota available for free from 1000 to 500 names in order to avoid too many users taking advantage of the company's services without paying. This still allowed customers to maintain trees of any size on their computers using the free family tree software that we provided and no data was deleted.

Private data posted on family sites, is safe and secure, as testified by more than 7 million satisfied customers who have posted their family trees on MyHeritage, and have not reported any problems. If a privacy breach is suspected, e.g. one relative posts the details of another relative without permission, the company deletes any data as requested by its owners within 1 to 2 business days. Currently, invited family members can invite other family members to the site, because the site is a collaborative family platform. We are working on a method that will allow a site manager to prevent this, and we admit that the current configuration to prevent it is not working yet. With respect to any paying customer, MyHeritage has a complete refund policy, so that any paying customer who reports a complaint or dissatisfaction receives their money back regardless of how old the purchase is and how much of it was already used.
The claims in this review were clearly written by an unhappy user. We respect that occasionally there are dissatisfied customers and do our best to keep all of our customers happy. We delete data upon request and due to human error, have mistakenly deleted the wrong data only 2-3 times in the 5-year history of the company (once, so it seems, it happened for this complaining user).
We help our customers respectfully, and regret that we were unable to keep this particular customer happy.

Replies
Top of Page | Next Page >

MyHeritage.com Rating:
Star Empty star Empty star Empty star Empty star
1.0 out of 5, based on 6 ratings and
7 reviews & complaints.
Contact Information:
MyHeritage.com
2975 Executive Pkwy Ste 310
Lehi, UT 84043
888-377-0588 (ph)
www.myheritage.com
Compare Online Consumer Services