Preview Review

Next Review

OnStar Consumer Reviews

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Hidden Charges
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

CONWAY, SOUTH CAROLINA -- Related to my recent interactions with the OnStar Subscriber Advocate Team, I was failed to be given notification of when my free trial ended and when the automatic withdrawals from my account began, either by mail or email. After explaining my distress in finding out that I had been charged for a service since February of 2017 that I had notably not utilized throughout the entirety of my account with OnStar, I was given only one option of appealing my case. I was answered with an email from the above stated OnStar team stating that, "We have reviewed your account and have determined that you do not qualify for any refund beyond what has been previously provided to you."

The above-listed statement was a direct quote from the email I received and is referring to the return for three months billed to my account at a sum of approximately $151.00. This return of funds to me is stating that the company has heard my case and agreed that I was due a refund for services I neither used nor knew I had access to. (This statement refers to the customer service representative that I spoke with on the phone that stated to me that she could see I had not used any of the OnStar products that I was being charged for.)

The refusal of the complete and total sum billed to my account is a direct statement from OnStar saying that the return money they are denying me is more valuable to them than my potential use of their services again in the future or me referring this company to anyone. I appreciated the refund that I received, but in the light of the customer services I have been shown from this company I cannot give positive feedback. I will not recommend this service again.

Replies
Advertisement
Automatic Billing to Checking Account Without Notification of Charge's Beginning:
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

MYRTLE BEACH, SOUTH CAROLINA -- Related to my recent interactions with the OnStar Subscriber Advocate Team, I was failed to be given notification of when my free trial ended and when the automatic withdrawals from my account began, either by mail or email. After explaining my distress in finding out that I had been charged for a service since February of 2017 that I had notably not utilized throughout the entirety of my account with OnStar, I was given only one option of appealing my case. I was answered with an email from the above-stated OnStar team stating that, "We have reviewed your account and have determined that you do not qualify for any refund beyond what has been previously provided to you."

The above-listed statement was a direct quote from the email I received and is referring to the return for three months billed to my account at a sum of approximately $151.00. This return of funds to me is stating that the company has heard my case and agreed that I was due a refund for services I neither used nor knew I had access to. (This statement refers to the customer service representative that I spoke with on the phone that stated to me that she could see I had not used any of the OnStar products that I was being charged for.)

The refusal of the complete and total sum billed to my account is a direct statement from OnStar saying that the return money they are denying me is more valuable to them than my potential use of their services again in the future or me referring this company to anyone. I appreciated the refund that I received, but in the light of the customer services I have been shown from this company I cannot give positive feedback. I will not recommend this service again.

Replies
Ridiculous "Customer Service"
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

PLACERVILLE, CALIFORNIA -- I had canceled their services back in July. Not that it was a problem I just didn't really use it so I figured I didn't need it. Well this January I started being charged for the services all over again. After my second charge for February I was like,"Ok it's time to call." So I called in and they told me there's no notes of me canceling it apparently and they can't give me my money back... for something I don't use, don't have, and don't want.

Also I wasn't charge for the months before January so obviously it had been canceled. Instead they offered to give me one month of free membership... What type of customer service is that. I didn't have a problem with them until that. I will definitely not refer them to people as they seem to charge people randomly.

Replies
Poor Service
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

DETROIT, MICHIGAN -- I am a long standing customer of OnStar. I have had Premium Plan on two cars. They stink! They disabled my car for a repo man who can to tow a black Benz. Then locked me out my own car. The program ran my battery down after the alarm went on and off on a delay for hours. Sensors never read correctly. Navigation I'd muted in the background so you can barely hear it. Sirius radio is like big foot. I put my stations in and they are constantly interrupting telling me to subscribe. I don't want it!

The WiFi is a joke. It never works. Gave up on that! Now the new car I just bought the program or plan is wired to my phone and it never reads anything or it's telling me I have a fault in the system and to take it to the dealer. I did that six times to two different dealerships. If they don't run a diagnostic then they can't fix the problem! This is an automatic payment out of my bank account and it will take some time to cancel. In the meantime I will continue to be disappointed. OnStar you stink!

Replies
Advertisement
Data Plan
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

DETROIT, MICHIGAN -- I subscribed to the unlimited data plan in September 2017. I have yet to receive service but my money is taken every month. It is November 2017 $95 paid no data service nothing. After fighting with these idiots for 22 days I'm pissed! My money is taken and I get squat.

Buyer DO NOT signup for OnStar when purchasing your vehicle. All they want is access to your money!!! You will regret you did this. I'm a GM retiree and no solution. They spin your problem to their advantage. They have no idea that their ISP (AT&T) is taking your money and the consumer isn't getting the data paid for or the issue resolved. Then they think sarcasm is the rule of the day. I'm on a budget. I don't have money for OnStar to STEAL!

Replies
Horrible
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

OCALA, FLORIDA -- We purchase a used Chevrolet Equinox. This was the first time OnStar was offered in a vehicle we owned. The dealer said we could sign up for 3 month trial for free. We called and signed up. Fairly easy and the young lady was very nice. She also told us the free trial period would be 5 months.

Two months to the day, I started getting emails that my service plan was expiring. I called and was told it was only a 2 month free trial. I told them that was ok, just cancel the account. That is when the nightmare began. Hard sell to keep the plan, scare tactics of what will happen without the plan. After finally just hanging up after 15 minutes of badgering by their salesman, I am now getting bombarded with emails. They average 6 a day. I've blocked their emails. I will never deal with these lowlifes again and heaven help them if they charge my card.

Replies
Rude Death In Family / Alzheimer's
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

DETROIT, MICHIGAN -- Insensitive demanding death certificates, which takes time all the time charging dead person bank account. On one occasion my Mom, who had Alzheimer's got out in car and got lost. Had to call OnStar for tracking. Because of privacy policies they could NOT Tell us Where she was Unless she answered and gave permission. WTF/insensitive need policies more in line with reality. Bunch of **.

Replies
False Advertising on Data Usage
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

I purchased 4GB of data on December 28, 2016 for $20. OnStar advertises on their website the availability to stream approx. 17 hours of video with 4GB on standard play. I only received TWO hours! And all of my settings were set to maximize my streaming/viewing and use the least amount of data. I called later that day to complain and was transferred by a customer representative to a tech who admitted that OnStar falsely advertises more gigabytes for your buck when they know you won't receive what they claim. If I had my settings on high definition I still should have received at least 4 hours of data usage.

When I finally got my third representative on the line who was supposed to let me know if they would give me a credit or gigabytes, the same girl (Erica) came on the line and pretended to be a supervisor. I recognized her voice and asked her if she was the same Erica I just spoke with, she denied it! It was obvious since her voice was unique and she knew things I'd told the "other Erica". She then told me that OnStar could not comp me more gigabytes or credit my account-unbelievable! OnStar is running a very lucrative scam! I would give OnStar a NoStar rating if I could.

Replies
Advertisement
Could Not Locate Me to Unlock Vehicle or Send Help
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

This is in regards to our emergency services that we have been paying to you for years and when we needed to use it, you could not provide it. We had to wait overnight and find other services to help us since you were advertising services that appear to be fraudulent.

On June 15, 2016 we were locked out of our vehicle approximately 70 miles from Casper, Wyoming. We called OnStar four different times that evening at which time they could not open our doors, which was advertised, nor did they provide roadside emergency service. We give specific instructions as to how to locate us. No follow up was ever done with us. As far as OnStar is concerned we could still be abandoned in the prairie by not providing any service.

We have been paying for this service for 8 years on one vehicle and four years on another to find out the service was fraudulently advertised. We called on June 17 and talked to a couple of different people, including customer service through OnStar and roadside service. At that time we discontinued our service because we had been paying for something that wasn't available to us when needed. We were told they would file a complaint, which we were told the next day was not done. We called again on June 18 and were told that someone from the complaint department would be calling us back by Wednesday, June 22, which they failed to do.

We called back on Thursday, June 23 and we found that nothing had been done still. We received a call from OnStar on June 24 where we received an apology for the terribly bad service multiple times but nothing could be done unless we wanted to have free service for a few months to reimburse us for our out of pocket expenses. What good is continuing our service if you cannot provide the service?

Just so you know, we were able to locate a locksmith the following day after spending the night out in the country. We ask to be reimbursed for the locksmith and we were told that we would be compensated and then told we would not be compensated. We feel that we should be compensated for the years of money for service in OnStar for a service that does not exist. Above all, we feel that they did not check back with us to see if we were okay. That is extremely negligent on your part. Apologies become hollow when you don't follow through or show any concern. It appears that you are not going to improve your system in any way and will continue to cheat people.

Replies
Horrible OnStar Screamed at Me During Accident
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

MICHIGAN -- I was in an accident and someone rear-ended me. Onstar locked me in my truck and I could not roll down the windows or open the door to get air until they unlocked my truck. As the airbag smoke took my breath away. Then when I told them everything was fine no injuries cops are on their way to end call. The lady started screaming at me to talk to her and end my phone call as I was trying to call my fiance to let him know I was in an accident. It was so bad all he heard was screaming and hung up. Horrible horrible experience with OnStar. I am not happy with their service at all. They made a stressful situation way worse!!!

Replies
Top of Page | Next Page >

OnStar Rating:
Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.4 out of 5, based on 32 ratings and
38 reviews & complaints.
Contact Information:
OnStar
PO Box 1027
Warren, MI 48090-1027
1-888-466-7827 (ph)
www.onstar.com
Compare General Auto Companies