Preview Review

Next Review

Sears Consumer Reviews - Page 2

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Online Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

KILLEEN, TEXAS -- We purchased a dishwasher online during their Labor day sale this year. When we inquired about the item in the store and they learned it was an online purchase we were quickly turned away and treated as if we were traitors, in actuality, it was apparent the salesmen had nothing to gain via a sale so offered NO assistance at all.

It got FAR worse, we learned thru this process that when you buy online, the brick and mortar staff have no control or knowledge that is helpful in tracking your item. We could not locate or find our item until I went to the store in Killeen and even then I had a two employees telling me it was not in the store until a third one who actually went back and looked came back to me with it on a dolly.

It gets WORSE, we paid to have it installed by their out-sourced appliance installers they use called Tolly's AC & Refrigeration, who after hassling with them a little suddenly decided they could not install it till November (remember, we bought it at labor day) so we asked for a refund so that we can find someone else to install it.

Then it gets WORSE, nobody can refund an online purchase, until you are talking to someone in the Philippines who said they would refund it in 7 days, that was a month ago, still no refund. Sears in Killeen Texas sucks, the salespeople are selfish pigs and the staff seem like they are all on drugs. Run and don't look back. I predict they will go out of business soon, it just had that feel to it when I was there.

Replies
Advertisement
Sears HVAC
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

OGDEN, UTAH -- I love Sears and love their product; But I do not like how their salespeople for furnace, he gave us high price and not reasonable bidding. Do not feel bad to say no, even if he spent 3 hours to explain things... "You got 3 days to cancel it, it is your right, so act fast." Dear Sears, you might want to fix that part... I love Sears, but so far not so fun with the sales for furnace.

Replies
Expensive Beds That Don't Last
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

NEVADA -- I purchased 2 twin beds at $800.00 each. Within 2 years they sag heavily in the middle, I weigh 140 lbs, my wife 95, very upset. Also purchased a Kenmore elite double door fridge that can't run for more than about 5 or 6 months before another electronic part fails. That fridge was $1300.00, not a fan anymore.

Replies
Horrible Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

On March 30th, I ordered one (1) back scratcher for $7.99. A few days later, I received two (2) packages in the mail: one contained the back scratcher that I ordered and the other contained three screwdrivers that I never ordered. Neither package had any documentation, whatsoever. When I looked at my credit card statement, I found two (2) separate charges for $7.99. Each of those line items contained the same phone number, 847-286-1940. That number is not-in-service!

When I went back to Sears.com, there was no provision for telephone contact. There was a "help" feature that DID NOT PROVIDE FOR AN ERROR ON SEARS' PART. The not-in-service phone number and the lack of telephone numbers on the website makes me believe that Sears has taken deliberate steps to frustrate its customers. What happened next, confirms that suspicion.

On April 5th, after a long struggle trying to find a phone number, I called 800-349-4358 and spoke to Rob, or Rod, or Bob at extension **. He promised me that he would take care of it within 48 hours. On April 12th, I got an email that said: "In regards to your order number **, we received your request regarding the missing quantity. We researched on your order and we see that you have ordered only 1 quantity. Hence you have received one quantity. We apologize for any inconvenience this may have caused you.If you have any comments or questions, please chat with us now for assistance..."

Notice that the problem went from double billing to there is no missing quantity. Okay, if you only delivered one (1) back scratcher, why was I billed for two (2) back scratchers? I called 800-366-3028 and eventually got Troy who was not helpful. He continued to follow "the script" and gave me every excuse of why the promise made by Rob, or Rod, or Bob was not fulfilled. When I asked him if following his checklist was more important than reversing an erroneous $7.99 charge for customer satisfaction, he replied that he cannot reverse the charge, nor can anyone else.

Troy refused my request for his supervisor. Troy was unable to provide me with the address to make a written complaint, and he was unwilling to make the effort to find the address for a written complaint. He kept parroting the excuse that he has a policy to follow. I wrote a complaint to corporate HQ in Hoffman Estates and received a voicemail from Preston on April 20. The phone number he left, 800-479-6351, put me in a phone tree that did not have an option for complaints or returns.

On April 21st, I got to Denise who said it was the fault of Unique Bargains, a third-party vendor, and that I should call them at 650-279-0778 because Sears has had problems emailing them. All together I have been on the phone over two hours for a $7.99 charge that was totally SEARS' MISTAKE. Rob, or Rod, or Bob did not make good on his 72 hours promise, Sally's email claims there was no problem to fix, and Troy only cared about following the script, Preston puts me back into a phone tree, and Denise says it's between me and Unique Bargains.

On April 23rd, I got an email from Jude ** who wrote: "As the cost is lower than the return shipping fee how about do a partial refund? We can offer 15%. Please contact us back so that we can assists you further. If you have any comments or questions, please chat with us now for assistance." Called 800-366-3028 and spoke to Jam who couldn't take care of it; spoke to Helen who said she'd escalate it and that I'd receive a call back from one of her three supervisors.

On April 24th, I got an email from June ** who said: "For your convenience we have issued the refund of $7.99 for the Order # **. You can keep both the items. Please allow 3-5 business days for the refund to reflect in your account." Is it really this necessary for a customer to go though this aggravation over SEARS' MISTAKE?

Replies
Advertisement
Treadmill Run Around
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

MOREHEAD CITY, NORTH CAROLINA -- I found a treadmill in a Sears store but they didn't have it in stock. The associates suggested ordering it online and having it shipped to the store nearest me. It took two weeks for the treadmill to arrive and I picked it up from the Morehead City, NC store. After half a dozen uses, the belt began to fray and I was still within the 30-day return policy so I contacted Sears.com and asked what to do. Patricia (online chat) said it had to be returned to the store it was picked up from so I loaded it into a borrowed vehicle to return it to the store.

I arrived at Morehead City, NC store to return it. The woman, Jenna, was helpful but couldn't "find" the transaction in their system. It shouldn't have mattered since I had the online receipt and the store pick-up receipt. Her manager then told her that they didn't accept returns at the store because they are an outlet store. I called Sears.com for them to verify that this was true since I was specifically told to return it to this store. After an hour on the phone, they said it had to be returned to a full-line store, which is 50 miles from me. This in itself is completely unacceptable.

Since they refused to take it at the store and the woman, Adds, from Sears.com "couldn't do anything more", I was forced to take it to Jacksonville, NC. The gentleman at merchandise pick-up, Jason, was extremely helpful but, again, for whatever reason they couldn't find it in their system even after entering everything from the receipts. He called Sears.com to see what the problem was and the woman on the phone told him it had to be returned to Morehead City, NC store.

At this point, I was steaming mad and he told the woman I was told to return it to Jacksonville, NC. She said she can see where it was noted on the file that it was to be returned to Jacksonville, but policy said it had to go to the store it was picked up from. Finally, I got on the phone with her and said I don't care what she has to say because they can't seem to get their information straight. I refused to leave the store with the treadmill and got on the phone with my credit card company to file a fraudulent charge.

The woman on the phone then said because the order was placed over 30 days ago, I couldn't return it even though the order never arrived in store for two weeks after the date of purchase. It clearly showed the date that I paid in full and received the item at the store.

She argued that it was from the date of purchase so I said if an item was out of stock and ordered online, I paid for it and it took 6 weeks to arrive, I couldn't return it. She said, "well no that's different." No, it's not different. Sears is simply trying to step around their return policy! She then said I should call a technician to come fix the problem. Are you serious?! After sending me on a wild goose chase with incorrect information, I was furious.

The manager at the Jacksonville, NC store was helpful. She finally told me to just hang up with Sears.com and she would refund the money. She couldn't believe the run around that I was given. I will never shop with Sears again. Ever. Side note: Several workers at the Jacksonville, NC store said the manager at the Morehead City, NC store is a liar. They are not an outlet store, they are a home store and they absolutely MUST do returns there.

Replies
Botched Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

KILLEEN, TEXAS -- In mid April I took my car to Sears Automotive. I was told that I needed a Valve Cover. I ok'd the job. My son deployed in May and left the car on post in the deployment lot. I picked it up the first week of November and it wouldn't start. I had the battery jumped, then took it to NTB to recharge. When I put it back in the car, the car still didn't start. Since I have credit at NTB, I had it towed to there. They opened the hood and showed me all the oil that was gushing out, missing bolts and covered spark plugs. Apparently the technician only placed a cover over the problem.

As my son drove it thinking the problem was resolved it was getting worse. That technician is no longer there, (not surprising). I appreciate the district manager Marc ** allowing the service manager John to give me a refund. If the job was done correctly in the beginning, I wouldn't have had to pay NTB over $1000 to not only fix their botched up job, but repair the original job. I have been getting the runaround for weeks now. Is this a legal issue? I was leaving Texas this month, but don't mind staying to resolve this issue. I will not be taken advantage of!

Replies
Poor Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

HOFFMAN ESTATES, ILLINOIS -- Item ordered originally 28 May 2015 was delivered 2 Jun 2015, damaged. Called Sears customer service. advised could return and reorder at store. Returned to store (Fairview Heights IL) and reordered. I was told I would receive email order update. Received email with hyperlink that took me to site that listed orders only not the item I ordered but the one I had received, and it was listed as delivered. Contacted store, was told to contact Sears.com. Contacted Sears.com was told item would be delivered 10 Jun 2015 it was being processed.

04/06/2015 Received email that order was being shipped and tracking information would be sent, never received tracking information. 10 Jun 2015 checked status online status shows item delivered. Called customer service was told item was released by warehouse to UPS, asked for warehouse location agent placed my call on hold and then hung up after 25 min. Called customer service back connected with "ELLIE" (undisclosed location), asked to talk to an American representative was told she could only connect me with a case representative.

Connected with “Vince” at undisclosed location. Vince was extremely apologetic and assured me would do everything possible to help me. Ask to talk to American representative could not do that could provide me with CORPORATE EMAIL ADDRESS after much ranting and frustration results were: No Product, No Shipping Information, No Status other than that Item had been shipped and delivered, No Americans Talked To, and not enough room on their feedback page to complain & more aggravation because there was no customer service just lip service with NO RESULTS.

06-11-2015, 20:43- Used Talk Hyperlink. Took me to web page requesting open phone line. Was contacted by CSD explained that item still not received and that tracking number given indicates item that is supposedly 44 lbs. is listed at only 5.00 lbs. Call placed on hold. After 15 min 51 sec. call was disconnected. Called back connected to “Stacy” could hardly understand so not really sure. After explaining AGAIN approx. 24 min at this call center was placed on hold while “Stacy” contacted UPS for conference call. Was assured she would not hang up on me.

Connected with Ms. ** at UPS call center located in Southeast Asia. “Stacy” did not stay for conference call so had to explain my complaint AGAIN. Informed by Ms. ** that the label for the item was created on 08/06/2015 and item was picked up in Bartlett, TN on 09/06/2015 and delivered to their sort facilities.

It was incorrectly sorted at their facility and may be delayed, but would be delivered by the end of the day 11/06/2015, this information was still current as of 16:32 Eastern Time on the UPS tracking site. After I complained it was listed on their tracking site on another update as having departed Bartlett, TN at 20:47 11/06/2015. It left the sort facility approximately 4 hrs and 15 min after the updated delivery scheduled time.

13/06/2015, 13:50- Asked for incident # or control # to refer to was told all information was in case notes. Asked who was listed was the last representative I spoke with, NOT “Stacy” but, Suhaiv was supposedly the agent I talked to on my last call at 12:44 pm my time. “CHRIS” informed me that the item had been shipped 12/06/2015 ask to be connected to an American agent was informed they cannot connect me to an American representative they accept random calls and could only connect me with a supervisor.

Connected to “Nathan” case # ** informed that their system had several layers and customer service representative have limited access to case/problem information. When I ask to be connected to an American, was told by “Nathan” that they cannot connect me to an American Supervisor they accept random calls and are not able to connect customers even if it is specifically requested. 13/06/2015, 18:54- No return call. SURPRISE, SURPRISE, SURPRISE.

13/06/2015, 19:12- “LUCY” called after I posted on Sears Holdings Company's Facebook Page. Told I would be refunded in the form of a Sears gift card and that it would be processed once UPS has finished its investigation possibly in 10–14 business days. Asked if there was a maintenance fee on the gift card “Lucy“ stated she was unaware of any. Told me that she felt no resolution can be reached and that I should NOT CALL BACK. Told me I could contact their corporate office at 1-800-549-4505.

13/06/2015, 19:47- Called Sears solutions talked to “Shakira” supposedly an American in Hoffman Estates, IL. Told her about the problems I was having and that if she needed more information she could find up to the minute logs on The Sears Holding Company Facebook page. She informed me she would call me back, I however forgot to mention I posted it more than once and that it was also on my Facebook page.

20:10 awaiting her return call. 23:06 No Return Call. 14/06/2015- No Return Call. 15/06/2015- No Return Call. 22/06/ 2015- Still no product. 30/06/2015, 13:16- Called Sears.com connected w/ Kris told item would arrive 10 Jun 2015. 13:20 put on hold. 13:22 told needed to contact store in Cordoba. Unable to find out which country/state that is in, put on hold again. Barely able to understand agent must have most comments restated.
13:27 Agent came back online told to continue holding. Returned to hold Music.

13:29 told would provide me with store telephone # 901 937-7400 located in TN. 13:33 put on hold again while agent tries to contact store. 13:38 Agent came back online told to continue holding. Returned to hold Music
13:44 No delivery date at this time. Informed this would be posted.

Update 07/03/2015:

Received Email from Sears. 2 Jun 2015
Dear Victor,

We have reviewed the feedback you provided on your recent concern. I sincerely apologize for the experience you have had.

Our records indicate we have issued a credit in the amount of $111.87 on 07/02/15 and this credit will be issued in the method of payment you had used. If you have any questions pleae let us know.

Pam M
Sears Member Services

see order details below:
Garden Oasis Lighted Rock with Wheel Fountain
Placed on Jun 3 Order #822899264
Qty: 1

write a review
$129.99
Sears is willing to refund me approx. $18.00 less than I Was charged. I Guess that is to help offset the language lessons for customer service agents.

Replies
Snowthrower Model 247886913
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

ILLINOIS -- Purchased this snow thrower in 2014. Used it 8 times. Engine failed. No attempt by Sears to make good on this equipment. Will never purchase from them again! Terrible customer service after writing several letters.

Replies
Advertisement
Return Policy
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

OVIEDO, FLORIDA -- I bought a Dockers Suit for my son to learn after he tried it on at home, it didn't fit. The Sears store closest to our home is closing and would not accept the return. The next time I was near the Sears store still in business I was a little over a week of the 30 day policy. However, I did not need a cash refund, I just wanted to exchange the same item for the correct size.

Even though they still carry the suit in their store, they will not allow an exchange. Their receipt says nothing about an exchange policy. I called customer service to find a manager who could help. Every person repeated the same policy. What's the point of having a customer service department if you're not going to help serve your customers.

Replies
Broken Hood Latch!! Horrible Customer Service
By -

YUMA, ARIZONA -- December 28, 2009 - 6:00 pm: Myself and a friend, arrived at Sears, in our town to purchase 4 new tires for my 1999 Volkswagen Beetle. About an hour or so, prior to that, we had an oil change done. Earlier during that day, my friend had spoken to ** (the Manager of the Auto Shop area) on the phone, regarding prices of tires, etc. ** quoted her a price on tires, and assured her they had 4 in stock.

When we arrived at the store, we were assisted by one of the Associates, **. ** had gone home for the day. ** advised us that they did not have the tires in stock that ** had talked to my friend about. He helped us by looking for some other tires, and we decided on another set that was on sale, and in stock. We also agreed to have an alignment, tires balanced, and a free inspection on our bug to see if it needed anything else.

We were in the waiting area, and after an hour or so, ** came back and advised us that they had looked at our bug. He then proceeded to give us an estimate of things/work that my bug supposedly needed. That amount totaled to about $700.00. The first thing he mentioned to us was that we needed an oil change. We were surprised because we had just gotten an oil change prior to arriving at the store. Needless to say, it bothered us that they told us that. It made us wonder how many other times they have done this to other customers!!

8:00 pm: ** called us back to the shop because there was an issue. My friend walked back with **. I was very tired of waiting, and I didn't feel like going back there, so I stayed behind in the waiting area. As they were walking to the back, I overheard ** telling my friend, “€œWhat'€™s wrong with your latch? It'€™s broken.” She then told him “What do you mean? No, it'€™s not.” While in the shop, she SAW the techs poking at the latch area with screwdrivers. They advised her that the hood would not close. My friend also tried to close the hood as well, and it wouldn't shut.

** then called another manager to see what could be done, as it had been confirmed that the latch was indeed broken on my bug, and my hood would not close. Since it was closing time, they asked us to come back the next morning and talk to ** the Auto Shop Manager to see what could be done. We were extremely upset because of what the techs had done to my car. We drove home with my hood that would not shut properly, and my latch dangling. It was very obvious that they had broken it. There is absolutely no doubt in our minds that the hood to my bug was working properly prior to this incident!

December 29, 2009 - 1:00 pm: My friend and I returned to the shop to talk to **. He asked us to pull the vehicle up to one of the stalls. His techs started working/looking at our hood. After about an hour or so, he called us back and advised us in a very sarcastic manner, that “His guys did not break it, and that they were not going to fix it. He said I will fix this (pointing to the top part of the hood), but we will not fix the latch part, because we did not break it€.”

He also tried to tell us that my friend had broken it when she tried closing the hood the evening before!! He gave us some more excuses as to why it wasn'€™t their fault. He also tried to say that the latch had not been installed correctly to begin with. I'€™ve had it for a year now, with no problems at all!

We were extremely upset at the way that he was talking to us, and also because he tried to tell us that it was my friend's fault. That she had broken it. It was very obvious that our hood was closing perfectly fine before arriving at the shop the prior evening. So in other words, we drove in with a perfectly working hood, and came out with a broken latch, and a hood that did not close.

** then proceeded to give us a number to call (1-800-549-4505). The last question he made to us was, “So you'€™re sure that your hood was working correctly before bringing it here?”€ We told him “€œYes of course!”,€ then he told us “Okay, I'€™ll talk to my techs!”€ That was the end of our conversation.

1:46 pm: I called the Sears 800 number and spoke to **. I explained what had taken place. I also told ** that I was afraid of driving on the freeway because I had to take it to get to work, and I was concerned about the hood flying open or something. She apologized, took my information down, and advised me that she was going to submit my complaint, and that someone would be contacting me in 24-48 hours.

3:13 pm: I called the Sears, and I was transferred to the Store General Manager. As I was speaking to her, she advised me that she was aware of the complaint, and that she had it noted that according to the Auto Shop department, it was our fault and that we had broken the latch on the hood. I advised her that the statement was incorrect. She was very unprofessional and quite rude and used a tone that tried to belittle me, and I did not appreciate that at all.

December 31, 2009 - 1:02 pm: Once again, I called the Sears 800 number to find out what the status of my complaint was. This time I spoke to **, who advised me that District Managers would not be available until the following week, due to the holidays, and that someone should be contacting me then. She reiterated to me what my complaint was, and what the store had corresponded, which was of course, that they did not break my latch and that it was our fault. She then advised that I should contact the Operations Manager at Sears.

2:02 pm: I called the store, to see if she was available for me to speak with. I was advised that she was out until the following week, due to the holidays. January 04, 2010 - 3:52 pm: After waiting all day for a call from the District Office, I called the Sears 800 number. I was connected to ** who was extremely '€”nasty”€ to me, and very unprofessional.

She also reiterated to me what she had noted as my complaint, and the response from the Auto Shop (which was by the way, totally incorrect). The store stated, “That they had talked to ME, and that I had said the latch was broken previously, and that I had broken the latch when closing the hood.” I corrected ** on the fact that I was not the one they had dealt with, but rather my friend. I did advise her that the statement was totally incorrect. She then told me that my complaint had not YET been submitted to the District Office.

I was very upset at the fact that they had treated my case as if it did not matter. She then advised that she would submit it to District Office and that a District Manager would be contacting me in 2 business days. I asked her who the District Manager was, and she said, “€œShe didn't know€,” and refused to give me a name. ** also advised me that she recommended calling their insurance. She gave me their name and phone number (1-800-352-1521). Her demeanor and customer service relations were absolutely horrible and rude.

5:30 pm - Once again, the both of us went in to try to talk to a Store Manager in hopes of getting something resolved. We were able to talk to the Operations Manager. She was extremely helpful, and we appreciated her attention and concern. We explained everything to her once again. She advised we fill out insurance paperwork, get estimates, and take pictures, and gave us **'€™s name so that we can submit our paperwork to her.

January 6, 2010 - No call received from District Manager. I was advised by ** that I would be receiving a call from someone today. January 7, 2010 - I did not receive a call from the District Office/Manager today either. I am at work all day, and I don'€™t have time to call that office everyday. I really don'€™t think I should have to, especially after I was assured my complaint would be submitted and that someone would be contacting me. It'€™s been a couple of days already. This is extremely disappointing.

January 08, 2010 - Went in to the store to submit our insurance paperwork. Of course, ** was unavailable. We submitted our paperwork along with pictures as advised earlier during the week. ** advised he had to take pictures himself. As he was doing that he said they had mentioned to him, "something about a wire."

We had no idea what he was referring to, and wondered what that had to do with anything. He showed us a little wire on the latch (shown in the pic). The point was that they broke the latch to my hood, and now my hood won't shut properly!! It was fine before taking it in there, and they are only trying to make any excuse they could, to say that it was our fault!

January 11, 2010 - I have yet to hear from anyone at the Sears Auto Shop Department here in town, or their District Office. Since December 28, 2009, I have been driving my vehicle with the hood not shutting down all the way. I am concerned it could pop open and that something could happen.

Just about everyone from this company that we have come in to contact with (aside from the Ops Manager), has treated my friend and I with such disregard and unprofessionalism, that it really makes me wonder if these employees don'€™t realize that ethical behavior is demonstrated not only in how they act toward others, but also in how they treat property that is brought to them. This has been a horrible experience!

Replies
Top of Page | Next Page >

Sears Rating:
Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.3 out of 5, based on 238 ratings and
843 reviews & complaints.
Contact Information:
Sears
3333 Beverly Road
Hoffman Estates, IL 60192-3322
847-286-2500 (ph)
www.sears.com
smadvisor@searshc.com
Product/Services
Compare Department Stores