United Marketing Group, LLC

Star Empty star Empty star Empty star Empty star
1.0 out of 5, based on 2 ratings and
31 reviews & complaints.
www.unitedmarket.com
umgcustomerservice@unitedmarket.com


Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Citizen's Beware
Posted by on
ILLINOIS -- Around December, 2007 I heard a commercial by the late Billy Mays advertising a car polishing kit for $19.95. I ordered the kit by phone using an 800 number. What I thought was a simple order turned out to be a sales pitch and a battery of questions. I answered the best I could, gave my credit card number during the questions with no idea what was coming.

On Jan. 15,08 I received a legitimate charge of $19.95 on my financial statement from Capitol One. I'm negligent about scrutinizing every statement for false charges. I'm at fault for not being more careful. I noticed the same charge for $19.95 appearing on my credit statement. It took 11 payments of $19.95 before my wife questioned the charges. Immediately I called UMG Buyersedge (888)326-7156-IL. I told them briefly what happened and they said they would cancel the continued charges-no explanation given.

I reported these fraudulent charges to Capitol One (11 charges) amounting to $219.45 plus interest. After being referred to four financial departments, I finally ended up with the Fraud Liability Department of Capitol One. They have an early fraud detection program. They gave me credit for 8 out of the 11 charges then soon after rebilled me for the 8 charges and credited me for 5. They told me that they cleared my account. Soon after this they notified me that I was credited twice by UMG Buyersedge and by them. In short, they wanted their money back. I told them that I had no credit account with UMG Buyersedge, no paper trail, nothing; not even an address, just an 800 number. The Capital One representative told me all UMG needed was my credit card number and stated that I was paying a membership fee of $19.95 a month since this was a marketing company. I paid my total debt to Capitol One earlier when I realized they didn't cover the 11 false charges. Now they insisted that UMG was doing something legal. I finally realized that this was a SCAM. I told the Capital One representative that it was still a fraud. He disagreed; a scam, yes; but a fraud, no. Capitol One is still charging me $19.95 at this time for some unknown amount. I assume it's for the 5 credit charges they gave me before I closed my account with them.

So much for Capitol One's $0 Fraud Liability Program. Their justification is in semantics, the difference between the words fraud and scam, and it's all legal.

Meanwhile UMG is supposed to give me credit for one charge of $19.95. They will pocket $219.45 plus interest. I paid them for (an undesired) membership according to the Capitol One representative and all they needed was my credit card number. UMG Buyersedge are taking unfair advantage by trickery of old, gullible people like me (I'm 77 yrs. old) with a razzle dazzle phone activity. If that isn't fraud, what is?

I put a certain amount of trust, which I consider normal, in financial institutions like Capitol One only to find out that they knew this was going on and are still doing business with UMG because the representative told me they approached this company about many complaints. Corruption is ruining America and we are losing our freedoms. They bite the hand that feeds them. Bad things are happening because they sacrifice principles for money. It doesn’t look good for our children who are victims in this secular amoral society.

P.S. I cut up my credit card and will never buy anything advertised on TV or internet. I will also assume a paranoid attitude for protection.

Company Response 11/5/2009:
We apologize for any inconvenience you experienced. You may contact us by responding to the e-mail link sent to you from My3Cents.com and we will be happy to explain how you became a member and address any of your concerns.

     
Replies
I Am Still Not Sure What Service This Company Provides
Posted by on
SCHAUMBURG, ILLINOIS -- Recently I noticed a charge of $14.95 on my monthly credit card statements. The charge was a bit suspicious as I did not recognize the ‘UMG Edge’ vendor. After going through the past statements I discovered that the charges were started back in Sept 2010. The first charge was $1.95 and after that there has been a regular monthly charge of $14.95 on every 24th of the month.

There are multiple complaints against this company (UMG aka United Marketing Group). They seem to be involved in this practice as I have read scores of consumer complaints and reviews. In almost every case, the consumer does not even know or recall ‘signing up’ for their service. Most consumers do not see the initial first fee of $1.95. I had been getting charged for the last 10 months and this adds up to $136.50.

I called the toll-free number that was provided - 1(866)854-8768. I was told by the customer representative that I had agreed for this service over the phone in Sept. Apparently, every other consumer I searched does not recall any such authorization. I was then transferred to the supervisor who also did not seem very apologetic. I was told that all phone calls are recorded so I requested a copy of the conversation. I have not been provided a copy thus far.

Honestly, I still don’t understand what their service provides. After speaking to them for about 10 minutes, I still did not get an answer as to what they do and what they are selling. I hate to malign their image, but this company seems to be involved in CONSUMER FRAUD. The charges on my credit card are NOT authorized and therefore NOT legal. The card has been cancelled but this has caused a great deal of hassle and inconvenience.

I hope some watchdog group out there can protect other consumers as this company seems to be still in business.
Company Response 7/28/2011:
Your customer information has been located, and a full credit was issued representing any and all charges. Please let us know if we can be of further assistance and very sorry again for any inconvenience.

Customer Support
     
Replies
UMG EDGE
Posted by on
This company, UMG, evidently got evidently got my account number through an online purchase my wife or I made. Somehow during that transaction we didn't uncheck a box or otherwise indicate that we did not want this service so for the last two months their fee has appeared on my bill. I missed it the first month so I ended up paying for it. When I called them after the second month bill came in they were quite reasonable about giving me credit for current month but their customer service representative was not able to do anything about the month for which I hadn't challenged the charge. Of course it is not cost effective for me to pursue redress for this small amount so they get away with that scott free. BEWARE and don't let even the smallest unidentified charges slip by on your statements.
Cris-E
     
Replies
UMG Fraud Alert
Posted by on
ROSWELL, GEORGIA -- Yesterday I found a charge on my credit card for 19.95 by a group I have never heard of called UMG Tech. I have been away and not checking statement and when I looked back I realized I had been charged this by UMG Tech for the last 6 months on my credit card. I went to call UMG Tech at the listed 1-800 number. When I did a recorded message at UMG Tech told me that number was changed and I must call this 1-900 number to reach UMG Tech. But I know that when you call a 1-900 number, you pay expensive minute charges. This is the system they use on all the sex call lines. So not only were UMG Tech trying to cheat me of 19.95 a month they were trying to make me pay a fortune for the telephone call to complain. Recognizing it was a blatant fraud, I called my card company and they reversed the charges and canceled future bills from this company. Based on the fact that charges appear on my most recent statement, it is clear that UMG Tech are still in business ripping people off operating under various names such as UMG Tech, United Marketing Group LLC, UMG Edge, UMG Edgebuyers, UMG Merchanttec and many many more. Others who are doing their part to expose this slime to the light, have informed me that their real name is Direct Connection Consulting Inc. 11660 Alpharetta Hwy Suite # 650 Roswell Ga.30076 and it looks like they are getting charged in at least one State but obviously this has not stopped them. http://www.ftc.gov/os/caselist/0823075/080514directconnectsuretouchcmplt. pdf They are paying their legal bills on the backs of good American people who can ill afford to have money stolen from them in this manner. People like this are the equivalent to terrorists as they undermine the quality and security of peoples lives. They need to be treated the same way as a Taliban with a bomb vest strapped on. The address of this company is obviously easy to find as would likely the addresses of the UMG Tech directors. Remember it is not likely their staffs fault, but the Directors of the company that are the responsible heartless perpetrators of this crime against Americans.

I believe there is a class action lawsuit being formed so sign on and lets go get I'm folks
Company Response 4/29/2010:
We apologize for any inconvenience you experienced. You may contact us by responding to the e-mail link sent to you from My3Cents.com and we will be happy to explain how you became a member and address any of your concerns.
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Unauthorized Credit Card Charge
Posted by on
Rating: 1/51
ILLINOIS, ILLINOIS -- My credit card bill had 2 charges I didn't recognize. I found another consumer complaint site online and one of the reviewers who had also been scammed provided this number 888 326 7156. I called and though they'd only identify themselves by "member services" (member of what???) no matter how hard I tried to extract a business name, and they tried to convince me that I authorized joining these 2 "clubs" (no way), they finally told me I'd get a refund within 2 billing cycles and provided a confirmation number. We'll see.
     
Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Failure To Receive Merchandise
Posted by on
Rating: 1/51
SCHAUMBURG, GEORGIA -- On May 2, 2012 I ordered a Buxton black palm-sized wallet that was advertised in an insert along with my Chevron bill. As to this date, June 19, 2012, I have neither received the merchandise or any explanation.

I no longer want the wallet and I do not expect my account to be charged accordingly. If this should happen, I will report the incident to the Better Business Bureau.
Company Response 10/9/2012:
Hello,

Your concerns have come to our attention and we'd like to resolve these issues for you. In order to assist you, please provide your name or phone number to the e-mail address of umgcustomerservice@unitedmarket.com so we can locate your records in our database and resolve this issue to your satisfaction.

Customer Support
     
Replies
Buyers Edge customers reviews is a dead link.
Posted by on
SOUTH PLAINFIELD, NEW JERSEY -- BE WARNED. We chose 'Buyers Edge' for their low prices and promised ability to furnish numerous Bosch appliances for a major install. I don't sweat the small stuff. The new kitchen for my wife's enjoyment was my reward. ‘Buyers Edge’ thought otherwise. It’s remarkable how frustrated these people made me. Numerous major delivery issues. Damaged return problems. High prices for ‘advised’ hook-up cables/hoses (naturally included with all the appliances). Then to top it off the Lady on customer service was rude, divisive and evasive. She bare faced lied about deliveries putting my install from five days to over three months. Once I posted my original objective review on a website Buyers Edge Director of Service personally hounded me relentlessly (no exaggeration) on my home phone to alter my review to five stars for a single appliance warranty bribe. Months later I have never received the warranty upgrade and ironically I have ongoing warranty repairs from delivery damage. ANGER. DISSATISFACTION. AGGRAVATION. All of this and more is yours if you do business with what has to be THE BIGGEST RIP OFF SECOND RATE online merchants YOU WILL EVER HAVE THE DISPLEASURE OF BEING ABUSED BY. Buyers Edge customers reviews is a dead link for a reason. YOU’RE WARNED
     
Replies
Scam, shameless, file fraud with CC
Posted by on
ILLINOIS -- Same here. Finally noticed these charges on my CC. Have been charged for almost a year! I feel so stupid didn't pick it up earlier but the charges looked so legit it didn't get my attention. Called them and asked who they are and what they did and told them I never signed up. Answer: you must have clicked on something on the Internet! This is a complete scam/ fraud. I'm surprised there is no class action lawsuit avaunt them yet. Called my CC and filed a fraud. We should all at least do that and make them suffer for the money they have scammed out of us. I'm also filing with BBB.
Company Response 2/22/2011:
Hello,

Your concerns have come to our attention and we'd like to resolve these issues for you. In order to assist you, please provide your name and state of residence to the e-mail address of umgcustomerservice@unitedmarket.com so we can locate your records in our database and resolve this issue to your satisfaction.

Sincerely,

UMG Customer Service Team
     
Replies
Unauthorized charges on my credit card
Posted by on
I'm hoping someone can help me with this issue. I'm ashamed to say that I just realized a company has been charging my credit card for the past 2 years for $14.95 a month for a service/product I never asked for, never received & never authorized!! After calling them to ask why they are charging me, they said they are a 3rd party to a company I purchased from, Church & Dwight, the makers of Arm & Hammer and many other products, gave them my account info after I made a purchase from them. Even though I never authorized any purchase with UMB, they say that because of my purchase from Church & Dwight, I allowed this to happen. I called C&H to ask them about this, they replied that they do give out info to third parties, and are not responsible for anything these companies do with the info. Here I thought I was making a purchase from a trusted company!!! So what did I receive from UMB, nothing!!! If I had received something, I would have been aware right away contacted them to say that I never ordered anything and demand a refund, only maybe losing $14.95. These guys are smart cons, they know there are a lot of people like me that don't pay close enough attention to there bank account, and can rip you off.
UMB is only offering me a one month refund of $14.95 for this "so called" service I never received. They took me for almost $400!!!!!!!!!!!!!!!!!
I need a good lawyer, but it will cost me more than $400 to do so.
ANYONE OUT THERE WITH INFO THAT CAN HELP ME??????
     
Replies
Scam - UMG (United Marketing Group)
Posted by on
It is very serious warning, everybody should check on your credit card statement carefully every month. In case you will be a target of this scam company (UMG). I found out that they have been charging me $14.95 in my credit card for two months. I called the credit card company and they suggested me to call this company (1-888-326-7156) and talk to them also to get the refund from them. They were able to give me the refund just for one month instead of two, because of the company's policy (what a joke, SCAM company is talking about the company's policy to me?) I asked them how come they can charge me this amount to my credit card without my authorize? Guess what, SHE (the lady that I talked to) CAN'T EVEN ANSWER MY QUESTION! I also ask her, if I really did sign up for anything with your company and why I never received any confirmation letter or email from your company? Oh no, another NO ANSWER FROM THEM.

What I want to say is... if your credit card got charged by them and without your authorize, you should call them and get your refund back! I was informed by the credit card company that they got a lot of this complaining call about this SCAM UMG, and I am just so curious that why the credit card company didn't block this company since they all aware of this is a SCAM company!

Good luck!
Company Response 11/5/2009:
We apologize for any inconvenience you experienced. You may contact us by responding to the e-mail link sent to you from My3Cents.com and we will be happy to explain how you became a member and address any of your concerns.

     
Replies
Top of Page | Next Page >