[X]

RK Chevrolet

Star Empty star Empty star Empty star Empty star
1.0 out of 5, based on 2 ratings and
22 reviews & complaints.

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Fool me once but never twice
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- In 2007 February I was about to have my son and my boyfriend, now husband and I spoke of getting a bigger vehicle being that I had already had a daughter and I was driving a Carolla at the time.

In February I went to RK Chevrolet of Virginia (I love Chevy) Beach with all intentions to buy a SUV and believing I would not get scammed. I was young and not very smart about my purchase of the 2007 Trailblazer looking over the sale contract now but back to what's recently happening...

The 2007 Trailblazer was a lease and coming to the end of my lease agreement a bunch has been going on. What I thought the bank told me in regards to what to do at the end of my lease all last year isn't what they are saying this year and my lease ends in a month so I found myself in a pickle. I have to pay $9300 (rounded up) by February 9th. Where am I going to get that money only who knows but, luckily I had money coming in and I figured how to pay it off granted if I was extended by the bank. After thinking about everything I decided that instead of paying all that money at once I should look into refinancing a new vehicle and RK was the first place I thought of, so I called my old dealer giving him the details of all and to set me up with something good. I went out there and was shown some cars and I had to go back to work so I said call me when all is good and I will be back.

The next day I get called and he said he can finance me for a used car in-house, I said why don't you just buy my car and sell it back to me, I do want to keep it and he said he could, he just thought I didn't want my car anymore (2007 with 61000 miles, interior is still impecable as well as the exterior), I said this was not the case I would love to keep it since nothing is wrong with it.

I went in and was taken by him to the used section and met with this lady who came back with a monthly payment of $375, I said I am not looking for a high payment anymore (I was paying $461 monthly for the Trailblazer), she asked what was I looking for, I said under $300, she said I need to work with her and how about $365, I said I may do $350 (not thinking at the time), she said she will check with her boss and let me know if that can work. Now everyone I was planning to put $5000 down; plus before I got there I had blue booked my vehicle which came to $11000 trade(rounded up) and $13000 personal sale so I figured they would sell it back to me for maybe $12500 give or take because the payoff is $9300 and they would need ot make a profit. Not the case.

She came back stating $361 monthly, I asked her how much will the car be sold back to me for and she said she need to check with her boss because he's currently drafting the paper and let me know, I said OK. I calculated the $361 and it is like purchasing a new car and I know that if I knew the sale price and minus the $5000 deposit then my payments will not be that much. Well she came back and claim that he is working on getting me a better deal by seeing other banks to finance me, I said OK and how much are you guys selling the car back to me? She said that she didn't get to check but she will and be right back, I told her I'll be in my car. A while later the dealer that sold me my SUV came back and said that it is best to go with them and once I have the money to come in and finance with them.

I WILL NOT!! Thank you very much!! and they just lost a good customer. I have decided to cancel my trip to my mom and take all my money and payoff the car and be done with car payments. I really do which they didn't try to jip me.
     
Read 6 RepliesAdd reply

User Replies:

ChuhBaca on 2012-01-25:
As someone who has done a little reading on buying a car, my advice would be this; First, make sure you are done with that lease. Get out of that old vehicle.
Next, get a notebook and some way to access NADA and Kelley (smart phone is super handy).
Figure out which vehicles are in the running for purchase. Do some at home shopping. Check out dealer websites, Craigslist, etc...and track this information in your notebook. All the details of the vehicle.
Next, go and compare the different models you are considering. Arrange test drives, etc. DO NOT ALLOW THEM TO TALK YOU INTO SIGNING ANYTHING! This is for your research. Let the dealer know that you are deciding which vehicle you want and are not ready to buy today. Be honest.
Now that you have decided which vehicle you want, shop your own financing. This can be through your credit union, bank, etc...This is where you look at monthly payments and decide what you can afford in terms of purchase price (keep in mind Tax, Title, and Licensing).
Now you shop. Have your notebook with comparable vehicles, know the bluebook values (and have proof). Do not negotiate with the dealer on payments, negotiate purchase price only. You know your payments because you have financing already. Let them know that if they can beat your financing, you will go with theirs, otherwise you have financing arranged already.
Don't be afraid to walk away. If it looks like you are not going to get the deal you want (and your research should let you know what is a good deal), don't be afraid to say "I'm afraid it appears that we are not going to reach an agreement on this vehicle. Please give me a call if anything changes. In the meantime, I will continue looking".
You get the purchase price you want, it's not over. Beware the Finance Guy! He's the one that will not only try to sell you financing (but you have that, so they have something to beat), they will try to sell you GAP, undercoating, extended warranty, security systems...DON'T fall for that. With $5k down and a good deal, GAP should never be an issue.
Finally, keep in mind that most dealers tack on a "Dealer Handling Fee". Make sure you subtract it from your final number so they don't get that last chunk from you after you have negotiated so hard. Or, negotiate to have it waived. It is pure profit for a dealer and it is an expense you wouldn't need to incur if buying from a private owner. For example, a $15k price from a private owner is $15k. A $15k price from a dealer may be $15,500 ($15k + $500 handling).
Be polite, be informed, and be strong. Good luck.
DebtorBasher on 2012-01-25:
Great info ChuhBaca!!!!
dan gordon on 2012-01-25:
don't understand why your not going to a bank or credit union to refi the car you've been leasing?
yoke on 2012-01-26:
It sounds as if in order for the OP to keep the vehicle they had to pay the $9300, otherwise they can just bring the vehicle to the dealership and walk away. All the OP would have to finance would be $4,300 since they already have $5,000 to put down.
TomKline on 2012-01-26:
Dear Single mom of two,

I am one of the owners and I would like to help you with your problem.

I am sorry that you had any difficulty.

We do make mistakes sometimes, but I am more than willing to make it up to you, if given the chance.

Please call me on my direct dial number 431-6507 so that we can set up an appointment to talk.

I hope to hear from you soon.

Sincerely,

Tom Kline
Controller
CowboyFan on 2012-01-26:
Great advice, ChuhBaca. The number one rule is don't let your emotions interfere with your logic. There is no particular vehicle which is the end all, be all. (done that). Never buy in a hurry, accept that it may take time.
Close commentsAdd reply
Worst organization in Virginia.
Posted by on
I have had a lot of problems with the payments an being booted by this company. I had set up for them to take payment out of my account an twice they forgot to do it and booted my truck. I called wrote up here and even removed my comment after they fixed it. Well my payments are due on the 15th of every month I called Rk the to let them know I will be making two payment on 4 days later. At that point I was 20 late and I would be paying on the 24th day. So I never got to being 30 days late. I told them my mother was in sentara heart hospital and she had a vad put in her chest. She just came to leave with me and she has lost her medial benefits from her job. She is now disabled and doesn't have any income at all and we are waiting for the disabilty to come threw. When I talked to the guy at RK he got my file and didn't even realize I was late. But I thought I was doing the right thing and letting them know what was going on. I said please don't boot the truck I have to get my mom to doctor if needed. Just in case you don't no what a vad is, its a machine that acts as a heart and it has a tube that come out the side of your body and to a machine. Well on the day before I promised to make payment they booted my truck. I can't say I am surprised. RK must deal with the worst people out there because know matter what you do they treat you like do do. Why would you boot me the day before I promised to pay, please boot me on that day if I didn't pay but why the day before. I will tell you why, because they don't care nothing about the consumers they just are here to make all the money they can. RK I said before I only had bad credit because when I was at war a place sold my wife a lemon and then refused to fix it and then took me to court and garnished my money. Rk you are worse than that company, I can understand if I didn't call, I can understand if I do this all the time I can understand if it was past 30 days but nope none of that. I had to step up and be a son for my mother, I had to buy her medicine with my truck payment, I tried to work it out with you but hey that's fine, I now see the kind of company you are. I don't wish none of this on you cause I am not this type of person. But I now understand were you stand with the consumer, you are just about the money. So I will hold up my part and send you the two payments tomorrow and then continue to be there for my mothers needs. Thank you for nothing. This Regent College Student, Iraq war vet says thank you.
     
Read 4 RepliesAdd reply

User Replies:

trmn8r on 2011-09-08:
I have never been late on a car loan, but from what I read finance companies take a pretty much zero tolerance attitude doing it more than once. Unfortunately, I don't believe they put much or any weight on what situation has caused you to not be able to make payments.
MRM on 2011-09-08:
You'll probably need a second job and put that money towards emergencies.
TomKline on 2011-09-09:
Dear Brian,

We are familiar with your situation.

Because of repeated delinquency, we have had to take action--including booting your vehicle four (4) times over the past two years.

We have tried to satisfy your concerns, and we have even made a payment for you, when you did not have one.

We have financed nearly two thousand dollars of repairs, which you have not started to pay back.

We have helped you.

Please keep your account current, and always feel free to contact us.

Tom Kline
Controller
Anonymous on 2011-09-09:
Its always good to hear the other side of the story.
Close commentsAdd reply
RK Chevrolet - poor customer service
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- First of all, the reason I am writing this is because I could not find a number or email for a general manager for RK Chevrolet. Sure, I could have called the local location and gotten the information but I don't want to deal with anyone there anymore. On Dec. 11 my husband and I went in to RK Chevrolet and traded in our impala for dodge caravan. We were very pleased when we walked out of there that day with the service and with our purchase...and that's where the happiness ends. Once they had our money we just fell off their grid...at least that's what it feels like. First, our salesman was supposed to contact us regarding an estimate on having an extra key made. My husband was out and about 2 weeks later and decided to stop in ask about is, since we were never called. Sure enough, he had the info, just hadn't gotten around to calling us with it. While my husband was there (and this was about the 23rd of dec.) he was informed that there was a hold up on the payoff for the impala we traded in because they needed some insurance information. Something a simple phone call would have fixed. My husband gave him the info and reminded him (as they had been told when we traded it in!) that the payment on the impala was due the 27th of dec...a mere 3 days later. Sure, sure..we were told...it'll be taken care of. We received a call on Jan 6th that informed us that the payment on the impala was now 9 days late. What?? So we called rk and was told to call a gal in financing to see what the hold up was (not our job but we did.) We had to leave a message. We hadn't heard anything by the next morning so I went down there in person the next day. Our salesman was there and his first question was "well, didn't he call so and so yesterday?" Again, NOT our job, but I told him yes, we left a message, it is now 10:30 in the morning and we haven't heard anything and we need this fixed today! He made a phone call. Turns out, she tried to send the info the day before but there was over a $200 difference in what the payoff was that day and was put on paper almost a month before and she had to have someone else authorize the extra. Once again, a simple phone call that didn't get made. So he said go ahead and do it and assured me it would be put through that day. Well, we were called once again today on the impala and told it has not been taken care of. We called and was told the check was cut and sent yesterday. We have never had a late payment on the impala and now thanks to rk we do. That is our CREDIT they are messing with! It has been 1 MONTH since we gave them that car and it is just now getting paid off? And as far as I know, only because we had to stay on them about it. That is ridiculous! This was the first car we had bought from rk and it will be our last. We had previously gotten our cars from beach ford, where they know what customer service is all about. Not only did beach ford call us a week later, with each car, to simply ask if we were still happy with our purchase (definitely not something rk did) they bent over backwards fixing a mechanical problem on one of the cars just after we got it, at no cost to us, and with a free rental while it got fixed. We went to rk because beach ford only had a couple mini vans and they weren't quite what we were looking for. Oh, and beach ford sent us a coupon for a free oil change as an apology for not being able to provide us with what we were looking for in a car! How awesome is that?
     
Read 2 RepliesAdd reply

User Replies:

Anonymous on 2010-01-09:
RK Chevrolet
2661 Virginia Beach Boulevard
Virginia Beach, Virginia 23452
757-486-2222
rkchevysales@rkautogroup.net

Bottom right corner of the website.

or

http://rkchevrolet.com/displayForm.asp?id=4&keywords=contact
TomKline on 2010-01-10:
Dear Jammieg,

I apologize that you were treated poorly. I am sorry and I would like to fix the problems that you have outlined here, as I think I can help you.

For many generations, we have prided ourselves on our customer service, before, during and after the sale. I acknowledge that we have fallen short here, but I want to make it up to you.

Please contact me at my office at 431-6507 between 8:00 AM and 3:30 PM Monday through Friday. That is my direct dial number. If you would be so kind as to call me, I can assure you that I can make you 100% satisfied. I have been at RK for over 19 years and I have the authority to make sure that you are happy, in the end.

Again, I am sorry you are unhappy now, but I want to change that.

Sincerely,

Tom Kline
Controller
Close commentsAdd reply
Customer Service
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- I purchased this truck on 10/25/09 a Sunday. I was not given the truck until Thursday 29, 2009. I was told the truck was just turned on on the 28th and they had some paperwork they needed to complete and that they was doing a check of the truck because since they RK is a big dealership they complete more checks than others. I was then told in the middle of the week they had finished checking and inspecting the truck and a ball joint was replaced on the truck and it would be ready soon they just had to clean it. I had returned to the dealership during the week to sign new paperwork because the original paperwork had the wrong year of the truck on it. The dealer also put new tires on the back of the truck after we found the problem with the year of the truck. I picked up the truck on Thursday evening after I was called and told everything was complete. While driving the truck on the interstate I felt a pull every now and then on the wheel. I thought this was because the truck needed a wheel alignment. I did not check the oil or wiper fluid on the truck because I was sure that they were changed or topped of already. I returned to the dealer on Friday to drop off another 250.00 towards my down payment and to let my little brother look at some cars. Being sure that RK checked and top off all my fluids and changed the ball joint on the truck I drove it to Philadelphia, pa on 11/8/09 to a football game. On my ride back the check gages light blinked on one time. I didn't think anything of this because it went right off. On 11/13 and 11/14 the light blinked on again. I decided to then check online to see why that light might be coming on. I found info online that said it could be lack of oil pressure and that I should check the oil. I thought it couldn't be that because it was just serviced at RK. I checked the trucks oil and found none to be on the dip stick. I moved the truck and got under it to check for leaks and found none so I then checked the dip stick again and it was dry. I then took the truck to Jiffy Lube and told them I wanted to see them change the oil because I believe there was no oil in it. The Jiffy Lube tech checked it in front of me and nothing was on the dip stick again. Before leaving Jiffy Lube the tech showed me a busted ball joint on the truck how grease was coming out of it. These was the ball joint I was told by RK they fixed. I have been driving my family around in a unsafe truck for weeks. I am unsure what kind of damage the engine has received from the lack of oil in it. This truck has a large number of miles and needs to be maintained well. I am hopeful that RK can do something to repair this truck and my trust in them. I had gone on there word the entire time an have been disappointed by the lack customer care that was given to me and my family.


Update 11/16/09
First I want to thank Mr Kline for his response. I was indeed contacted by Mr. John today and have set up a meeting with him soon. I must say any company that will take the time to not only listen to a customer but agrees to make it right is a place I want to do business with. I have never seen an organization except for the military to respond and address a problem so quickly, I look forward to working with RK in fixing some concerns I have.

Secondly I would like to comment on the person who wrote how they did not understand after I checked the truck and seen no oil why I drove to Jiffy Lube. Well Jiffy Lube is not even a mile from my house and I also needed someone else to verify there was no oil in it. I did not want anyone to think I was making the story up about the oil so I went to a repair shop for documentation. I want to believe the good in people , so if you going to say they did wrong you should be ready to prove it.I could have been doing something wrong with checking the trucks oil so I wanted that second set of eyes to be sure.

I will continue to update.

Update 12/2/09
I wanted to update everyone on the status of my truck. I am pleased to say that RK did everything possible to make me happy about the condition of the truck. It was taken back to the shop and put threw several tests to ensure the truck engine was in good condition. I am even more pleased to add that they also gave me a new warranty on the truck just in case a problem arose that they had missed. I am not sure you can have it any better than that. I am so pleased with the outcome I will be taking my mom there to purchase a new car from them before the holidays. You can be at rest when buying a car from RK because they will go out there way to make sure you are well taken care of. I will be back to purchase my next truck. I HOPE YOU WILL JOIN ME.
     
Read 7 RepliesAdd reply

User Replies:

Hugh_Jorgen on 2009-11-15:
You can't assume a dealer did everything correctly. You need to take responsibility and check fluid levels on your vehicle, especially before taking a trip.

Even though you didn't see a leak, in the nearly three weeks you drove the truck it might have burned the oil rather than leak it. Keep a close watch on the oil level for a while to make sure it's not going out the tailpipe.

TomKline on 2009-11-16:
Dear Mr. Jones,

We received this email late yesterday afternoon. I am sorry that you have had difficulty with your truck. I apologize for that.

Mr. John Malaspina, our Assistant Chief Operating Officer will be contacting you this morning to resolve your concerns. We want you to be 100% satisfied with your purchase. In fact, it is our policy to satisfy all customer concerns.

Thank you for contacting us.

Sincerely,

Tom Kline
Controller
PepperElf on 2009-11-16:
cool
one day and you get a response =)

good luck
redmx3racer on 2009-11-16:
Wow-you checked the oil, it had none-then you drove it to Jiffy Lube with no oil? That boggles my mind!
You also said they replaced "a" ball joint. So they probably just replaced one side. Hopefully they will replace the other side for you too.

ram 1500 on 2009-11-16:
Update 11/16/09
First I want to thank Mr Kline for his response. I was indeed contacted by Mr. John today and have set up a meeting with him soon. I must say any company that will take the time to not only listen to a customer but agrees to make it right is a place I want to do business with. I have never seen an organization except for the military to respond and address a problem so quickly, I look forward to working with RK in fixing some concerns I have.

Secondly I would like to comment on the person who wrote how they did not understand after I checked the truck and seen no oil why I drove to Jiffy Lube. Well Jiffy Lube is not even a mile from my house and I also needed someone else to verify there was no oil in it. I did not want anyone to think I was making the story up about the oil so I went to a repair shop for documentation. I want to believe the good in people , so if you going to say they did wrong you should be ready to prove it.I could have been doing something wrong with checking the trucks oil so I wanted that second set of eyes to be sure.

I will continue to update.
Anonymous on 2009-11-16:
Hello Mr. Kline! Long time no hear from!
ram 1500 on 2009-12-02:
I wanted to update everyone on the status of my truck. I am pleased to say that RK did everything possible to make me happy about the condition of the truck. It was taken back to the shop and put threw several tests to ensure the truck engine was in good condition. I am even more pleased to add that they also gave me a new warranty on the truck just in case a problem arose that they had missed. I am not sure you can have it any better than that. I am so pleased with the outcome I will be taking my mom there to purchase a new car from them before the holidays. You can be at rest when buying a car from RK because they will go out there way to make sure you are well taken care of. I will be back to purchase my next truck. I HOPE YOU WILL JOIN ME.
Close commentsAdd reply
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Worst Car Buying Experience Ever!
Posted by on
Rating: 1/51
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA --  12/8/2013 Joke of a dealership, they have no idea what they are doing. I bought a car here and explain over and over again to register the vehicle in another state besides Virginia. Paid sales tax for another state and somehow my car was still registered in Virginia. What a mess they have made for me to deal with! Not to mention my salesman left to get food in the middle of the sale. Three weeks later they're still trying to figure out how to register my car in another state. Go anywhere else! In fact I join yelp just to write this review.
Company Response 03/26/2014:
Dear Kwpwedding2014,
I am glad that I could help you and your husband with your concerns.
Please feel free to call me anytime on my direct dial number, 431-6507. I welcome your call and am glad to assist!
Cheers,
Tom Kline
Controller
     
Read 1 RepliesAdd reply

User Replies:

Tom Kline on 2013-12-14:
Dear Kwpwedding2014,
I apologize that you are having trouble and I would like to help you.
If you would please call me at 431-6507, I would like to solve the problems that you are having.
We are not perfect, but we strive for 100 percent customer satisfaction.
I hope to hear from you soon.
Sincerely,
Tom Kline
Controller
Close commentsAdd reply
Outstanding!
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- We bought a Camaro for my wife two or three months ago, and were really pleased with everybody. I was getting jealous of her Camaro, so I knew I had to get one, too. They knew what we were looking for and that I didn't like getting pressured. They basically let me walk the lot and find the one that I wanted. The entire staff stayed there with us until midnight, when it was done and I could drive home in the new car. Arsenio was excellent. We are a military family, both of us are in the military, so he knew that we didn't have an unlimited income for the cars. It was outstanding!
     
Read 1 RepliesAdd reply

User Replies:

Alain on 2012-01-28:
It's nice you took the time to write a review. One thing for sure about RK Chev: they've generated a lot of interesting pro & con postings lately. At least the company has taken the time to post responses, which shows an interest in their customers.
Close commentsAdd reply
Severe Disappointment
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- I’m sorry to say that RK Chevrolet service has continued to disappoint me time and time again. I stopped taking my car there for oil changes two years ago, because if your like me you don’t have 6 to 8 hours to get your oil changed.

I recently had what could be called a near miss with this horrible service department, the person helping me was named Don and that is as far as I will go with that part of this complaint. The front of my Chevy Tahoe had been making really bad grinding sounds for about two days. I called to make a drop off appointment and was happy to find out that I had purchased the extended warranty on my vehicle. My wife dropped it off that day and RK had it for 7 days. Upon dropping the car off RK (Don) was informed that I needed this vehicle to take a road trip the following Thursday.

When I called the following Thursday to see if my car was ready I was informed that repairs had been made but they were unable to resolve the loud clunking and grinding sound coming from the front tires. I specifically asked if the car was OK TO DRIVE to my destination. There reply was "the car is fine to drive just don’t put it into 4 wheel drive and we will finish the repairs upon your return."

Three quarters of the way or about 200 miles to my mother-in-laws the ABS light came on followed by a loud grinding that just continued to grow louder. I called RK (Don) and asked him if this was OK or a danger as I now have my 10 month old daughter and wife in the car. I was told again, "Not to worry, your car is safe to drive and we will take care of that when you get back."

At this point let me cut to the chase, I am now sitting here at my mother -in-laws writing this complaint after my front right wheel almost fell off last night. I have taken it into another Chevrolet dealership and in one hour (not the seven days RK took) I was told that I could have had a catastrophic failure and not only lost my front tires but my wife and daughter also.

This is criminal behavior as far as I am concerned and this will be the last time I ever take my car into or buy from RK Chevrolet. I would consider some sort of legal action but I too serve in the Military and have neither the time or money for a lawsuit.

BEWARE OF THIS DEALERSHIP AND THERE SERVICE DEPARTMENT, THEY ARE UNSAFE AND MISLEADING!!!
     
Read 16 RepliesAdd reply

User Replies:

MRM on 2007-10-16:
Go to www.youtube.com and watch instructional videos on how to change your oil. It only takes 45 minutes to drain the oil, replace the oil, and change the oil filter. DIY manintenance are priceless!
Anonymous on 2007-10-16:
Mr. Kline will be with you shortly, Dave.
TomKline on 2007-10-16:
Dear Dave,
This is the first time we have heard about your situation. I am upset to hear about your recent vehicle problem and we are unable to contact you because we do not know who you are.
I am not sure what has taken place before today, but we certainly want to "get to the bottom of the situation." We want to help you resolve these issues.
Additionally, we would like to hear about the delays in our service department.
Please contact Joe Thomas at 431-6688 at your earliest convenience. Joe is the Fixed Operations Director and will help you.
Thank you.
Sincerely,
Tom Kline
Anonymous on 2007-10-16:
Tom. you guys have 283 complaints against you, that is some sort of record. I would think rather than spending all day answering complaints on the Internet it would be easier to just provide some decent car service, repair and sales? Maybe a pro-active attitude would help you guys rather than being re-active to daily complaints? I found over 600 compalints on the web about you guys and that was with one simple search on Google. Sad way to run a business.
TomKline on 2007-10-17:
TomKline on 2007-10-17:
Dear Superbowl,
I invite you to call me. My number is (757)431-6507.
Thank you,
Tom Kline
Anonymous on 2007-10-17:
Stay away from RK Chevrolet.
Do not go back to them for any reason.
<;O)
Aerocave on 2007-10-17:
SuperBowl...At least he is trying to resolve the issue...And I have to say, being in the car business myself, there are always 2 sides of the story. I agree, 283 complaints is a lot (I personally could not find that many) but...at least the effort is there. Give'um a call!
Anonymous on 2007-10-17:
Aerocave, I just typed in RK Chevrolet and got this back:

Results 1 - 10 of about 283 from my3cents.com for RK Chevrolet with Safesearch on. (0.17 seconds)

Yes, there are always two sides, like many others I have owned Chevy's over the years but would never deal with an agency as poorly run as RK Chevrolet. Our local Chevy agency is great and I can not find one complaint about them on the web. Moral of story, take you car to an agency you can trust to be truthful and honest.
Anonymous on 2007-10-17:
Tom, why on God's green Earth would I want to call you? Your across the country and at a Chevy agency I would never take my car to if I were in the area just based on the hundreds of complaints posted about you guys. End of story.
Aerocave on 2007-10-17:
I see...was not sure how you were searching...well said
Dave220 on 2007-10-17:
Just a little update if anyone cares my car is now in Gaithersburg Maryland and I have had to return to work in Va beach. We rented a car to return home and I will be making the return trip as soon as my front differential is replaced along with the right wheel hub “I don’t know how they missed this” there words not mine. That’s a total of 12 hours of driving when all is said and done THANK YOU RK. Tom my family and I really have no more energy to deal with your company, it’s just not worth it. I will be servicing and buying my next car at Priority Chevrolet. I have bought two trucks from your company and one pain in the A#$ extended warranty.

That is the depth of my patience thank you and good day sir.
TomKline on 2007-10-17:
Dear Dave220,
I read your recent comments.
We would certainly like to "make you whole" but, we are not familiar with the incident or details. And we do not know who you are.
We hope you will give us the chance to satisfy you.
Sincerely,
Tom Kline
Aerocave on 2007-10-17:
TomKline:

I am just curious, I read other complaints where other people have posted comments such as "Wait for Tom Kline's response" and "Mr Kline will be with you shortly." Sure enough, you respond...It was almost humorous in a way. I appreciate that you are attempting to resolve these situations, but I have to tell you, it appears that in most situations you are "not familiar with the incident."

I am the General Sales Manager of a dealership, and usually are on top of the situations such as these when they happen and attempt to resolve in person with the customer...but I must say, the fact that you are always "on top of the complaints" and respond so quickly is suspicious to me. In other words, you know about the situations, and are taking the "play dumb" route. Or, your dealership's sales and service is so poor (along with the communication) that it has made it part of your job description to check My3Cents on a daily basis for any new complaints regarding your store.

Just a thought.
Aerocave on 2007-10-17:
I am posting on my post...I now have read all the postings on My3Cents for RK dealerships and I got to say TomKline, in 20 years in the car business, I have never heard of so many complaints for fraud, APR changes, promises not kept, service issues, etc. etc. etc. from one dealership. Yeah, great, so you resolved some of them...But many of the situations should simply never have been situations that needed to be resolved--if your dealership took care of the customer the right way--the first time.

I attempt to defend auto dealerships on My3Cents because I do believe that there are many good dealerships and people in our industry out there who do care, yet sometimes consumers blame us for everything. And I certainly know how "situations come up" beyond our control.

But I will not ever defend your dealership and your ridiculous "form letter" responses. It is dealerships like yours that make us all look bad. Your dealerships are pathetic.
Anonymous on 2007-10-18:
It's a set-up post.
Close commentsAdd reply
FYI on RK Chevrolet
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- I purchased a 2007 Impala and without putting my feelings into this review I would just like to make a few statements for the public. I am also making sure, by word of mouth, that everyone I deal with on a daily basis knows how RK Chevrolet deals with its customers. I went in on a Saturday and was looking for an Impala. Finally the car I was looking for was found in another state. I was told that it would be a couple of days but I should have it by Tuesday, well Tuesday comes and goes, I call until finally on Friday they say they are going to pick up the vehicle. WOW it should have been here last Tuesday and you are just now going to pick it up!!! They tell me that I can come and pick it up on Saturday, I call Saturday morning and they tell me that it isn't ready that I have to wait until Sunday possibly Monday, by this time I am a bit upset and tell them that I am on my way and that my vehicle should be ready when I arrive. I get there and there are scratches on the trunk of my BRAND NEW vehicle. I tell them that it should be fixed so they say for me to bring it in next week. Now in my line of work I can not just take off at any time to take a BRAND NEW vehicle in to be serviced!!!!! So I speak with my salesman and also I mention the noise that the air conditioner is making, in my BRAND NEW vehicle. The next week comes and my salesperson comes and gets my vehicle to take to the dealership to be fixed, both the air conditioner and the paint on the trunk. While he has it, it is repainted and he says that he hears nothing in the air conditioner. (that is awesome that the salesperson did this by the way) Upon receiving my vehicle I see that my 4 year old daughter could have done a better touch up job and the air conditioner is not fixed. They tell me that I have to bring it back up there between this and that time on this and that day. Again my work does not permit me to take any old time off and who would have thought that getting a brand new vehicle that I would have to return so often to the dealership to get it fixed and another thing is, I either have to wait there or they will give me a ride back to work, no rental car or anything. So right now I am sitting here with a BRAND NEW 2007 Impala with a badly painted trunk and an air conditioner that makes noise. I call the "Customer service" guy and he says "well, what do you want me to do about it." I tell him I want the 2007 Impala that I just paid for to not have any problems with it. It's amazing once the car is off the lot how you are treated by those within the company. so just FYI anyone that buys anything from RK Chevrolet, please look two, three and four times at your vehicle before you sign anything, there is nothing more annoying then having to take a BRAND NEW vehicle back to the dealership several times after purchase to fix something that should not have been there in the first place.
     
Read 3 RepliesAdd reply

User Replies:

Anonymous on 2006-10-16:
I think we've had a complaint here about these guys before.
Anonymous on 2006-10-16:
Being from VB, I've heard many complaints about them. However, my husband purchased his last (used) vehicle from them with zero problems. He even insisted they fix burn holes in the driver's and passenger's seats, and, they did! FYI, it was a '99 Pontiac Firebird purchased in 2001.
JBN1 on 2006-12-13:
I purchased a Volvo from RK in 2003, and it was the worst buying experience I've ever had. My experience was very similar to what I see posted on this site. To make a long story short, it was hell. I kept the car until the warranty expired, then dumped it. I could never warm up to the car because of the horrid buying experience. I wrote to Volvo of North America about it, and they assured me that RK was getting out of the Volvo business, but it was too late. I'm currently in the process of buying another vehicle and would like to put Subaru on the short list, but can't because RK is one of two Subaru dealers in Virginia Beach. If you can, avoid them. You'll spend more time and energy trying to keep them from ripping you off than is necessary. In hindsight their tricks are silly.
Close commentsAdd reply
Problems with vehicle, no resolution
Posted by on
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- I will attempt to report the situation without adding my feelings, this is how I perceive the way I have been treated.

In April of 2003 I purchased a new 2003 Subaru Outback from “RK Chevrolet, Subaru” in Virginia Beach, Va. The purchase experience was pleasant. Sales associate Bret Lloyd did an excellent job of asking us questions about our plans, i.e. family size, driving style etc. However, if the car drove as poorly on the test drive as it does now we would have never made the purchase.

The problems began April 2004 when the vehicle had approximately 30k miles on it. The vehicle jerks and pulses during acceleration at any speed. The behavior is intermittent however, it is very pronounced when it occurs. In order to elicit the performance problem I need to gingerly apply pressure to the accelerator. The engine will begin to accelerate and then begin to sputter causing your head to jerk back and forth slightly; it is very obvious when it decides to act up. Additionally, if the cruise control is set at highway speeds and a rolling hill is approached the engine performs as previously described.

I brought this problem to the attention of the service department at “RK Chevrolet, Subaru” and they immediately went to work on the issue. The computer was reset and the problem persisted. The computer was removed, sent to New Jersey and re-installed; yet the problem persisted. Subaru sent a regional company representative to go for a ride with me however the vehicle would not display the described behavior on that day. I was told, ”…. this vehicle just drives like that and I should get used to it….”. I was also given a large amount of technical jargon and mechanical lingo that meant nothing to me.

All I know is that the vehicle still is driving poorly and I can’t get “RK Chevrolet, Subaru” or “Subaru of America” to diagnose the problem. I have done some research on the Internet and found similar complaints. If you are interested just do a “GOOGLE” search on “Subaru H6 hesitation”.

Here is what I would like to see happen: RK and Subaru need to either 1. Diagnose and fix my car so that it does not leave my wife and 1.5 year old son stranded on the side of a 4 lane highway or; 2. Take my original purchase price, subtract standard lease mileage charges and credit the difference toward the purchase of a comparable vehicle. These options have been presented to both companies and they told me, “If the vehicle has a mechanical problem we will find it and bring it up to acceptable specifications”.

This has been a source of aggravation for 17 months now. When I recently called Dan Lloyd, Service manager for “RK Subaru” he said to me, “Yeah, we were wondering what happened to you”. At least he cares enough to remember me; Lisa at Subaru Corporate began to not return my calls. I can assure you this is not the way Subaru intends for this vehicle to perform just as I am sure that this is not the way I expected to be treated by a company concerned with lasting consumer relationships.
     
Read 2 RepliesAdd reply

User Replies:

TomKline on 2005-09-15:
Dear Gresh,
I am sorry that your Subaru is not functioning properly. I would like to help you and be personally involved in your situation, if you would contact me. I can help you.
My direct dial number to my desk is 431-6507. Or, if you prefer to send me an e-mail, I may be reached at tomkline@rkchevy.com. Please call me so that I can resolve your situation to your satisfaction.
Sincerely,
Tom Kline, Controller
CrazyRedHead on 2005-09-15:
My Mercury Villager does the same thing. The problem was the water pump was going bad, and the problem got worse, until the van just died. You should get them to run a full diagnostic on the vehicle. The problem may not be the water pump but it doesn't hurt to check everything. I wish you luck.
Close commentsAdd reply
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty Star
Posted by on
Rating: 1/51
VIRGINIA BEACH, VIRGINIA -- Rk is sorry excuse for mechanics, part changers, not real mechanics. Real mechanics fixes cars not parts changers. My daughter took her car to RK it was not running good. They told her it will be $470.00 to fix it. SO I took her car to another mechanic and he fixed it for $154.00. So be smart and go elsewhere.
     
Read 2 RepliesAdd reply

User Replies:

leet60 on 2013-01-11:
It is rare to find a dealership or even chain repair shop staffed by actual "mechanics". The mechanic of old is a rarity and most repairs are done by certified "technicians" who may be limited to one or several areas of your vehicle.

Dealerships often have 1-2 "mechanics" on staff and most often they are in management or are service advisors. Your best bet is to find an independent reliable and experienced mechanic who can address any issue your car may have.
TomKline on 2013-01-11:
Dear teddylqueen,

I am sorry your recent service visit did not leave you completely satisfied. That is troubling to me, personally.

I understand that you are upset about our proposed repair for the vehicle. General Motors guides us on how to fix vehicles to match factory specifications. Our $470 estimate followed GM's guidelines.

I understand from this posting that you are still unhappy, and I want to change that. I would like the opportunity to talk with you to discuss where we may have failed and, then make it right. Please call my direct number so we can set up an appointment to talk. 757-431-6507.

Sincerely,

Tom Kline
Controller
Close commentsAdd reply
Top of Page | Next Page >