Preview Review

Next Review

Liquidation Channel Consumer Reviews

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
Bad Quality- Not Silver As Stated-Missing Stones
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- What a nightmare!!!! I run a small store front in the warm weather season. I get a variety of items from different places. While shopping online, I seen a banner for Liquidation Channel. I thought I would give them a try. I won the bid on a couple of items. I got them in about a week, not too bad, the stones were very tiny. I wanted to wear these items for a bit to see how they would do before selling to my customers in the store front. About a week later, all seemed okay.

I do not wear jewelry round the clock. Usually just for an outing - then I take it off. These items I did the same with. They seemed good, so I did a large order, some through the auction, some through just ordering. I ordered nearly $3000 worth of items. I was so proud, I had spent the better part of the day at the keyboard watching the bids to get the best deals. I mean - GOSH.... a half carat diamond ring for $38. WOW!!!! THEN... I get the package.

Talk about a mess! Some boxes still had the lids on the bottom of the box. Jewelry thrown ALL over inside the box. Necklaces tangled beyond belief. Diamonds galore missing in the items. Items missing on the order. Of course, the items like half carat for $38. My guess... it did not bring enough. I seen it that very day back up for sale. Same item, same size. Hmmm.

I immediately called customer service. Put on hold for almost 45 minutes. Agent said they would send out return authorization - two calls later I got them (over 2 weeks after initial call). Refund took almost a month to get. In the meantime - I sold the items that were intact. NOW... the real nightmare started.

The diamonds are not BLUE diamonds - but diamonds PAINTED blue. The blue all comes off after a couple times washing hands with rings on. DO NOT try to clean them! Diamonds will fall out - they are GLUED in. I have customers daily still coming in to yell and scream at me because of the poor quality. Silver turning hands green - NOT silver! Items sold as silver but brass instead. Overinflated diamond carat count. During all of this, thought I might check out the original items I had bought. I take them out of the jewelry box - I about screamed. They were tarnished, discolored, beyond belief. Not even being worn, the diamonds had fallen out.

NEVER again. I now post where these items came from in my storefront and sell the remainder in grab bags. My opinion, a person is better off paying $3 for stainless steel and CZ. They will look better and wear better in the long run. These people need to STOP selling this stuff. A very BAD waste of money and effort on the consumer's part. I truly hope this helps someone.

Company Response 07/04/2015:

Hello my name is Danielle Jackson I am a customer service manger at liquidation channel. I would love to speak with you because customer feedback is important to us! If you could email me your contact information I would gladly call you personally! My email is Danielle.Jackson@liquidationchannel.com

Also I would like to note that although we are an all sales are final company all products have a 30 day warranty against manufacturer defects. I look forward to hearing from you!

Replies
Never Will I Shop With Them Again
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- I purchased 5 sterling silver chains and was told 5 to 7 business days for delivery. Well, the 5-7 days came and went so I decided to give C.S. a call. I told them that I had not received anything. I was given the tracking no and called my local post office. The post office told me that they were delivered on a specific date. I have thieves in my neighborhood so I called back to cs and told them that my package had been stolen.

The extremely rude hispanic agent made me feel like I was trying to get some free chains (really???). He was babbling on and said "oh, it looks like we only have 2 of the 5 chains in stock". I was like I am not paying for only 2 chains. He was rude and unprofessional. I said "forget it" and just credit the money back to my credit card. Well, it is now 12/18, and I am still waiting for that credit to be back on my card from 05/18. Shady business practices.

Company Response 12/18/2018:

Good Evening,

We're so sorry to hear that you've had a poor shopping experience! We certainly do not want our customers to feel bad about any interaction with our company. We would love the opportunity correct the situation, please contact our Customer Service department at 1-877-899-0078, by emailing customerservice@shoplc.com or via live chat.

If you'd like to speak to one of our supervisors, you can request a callback by speaking to one of our agents. Please note that supervisors aren't always immediately available and all call back requests are made in the order in which they're received. We look forward to hearing from you and hope that we can come to a resolution where you will feel confident in shopping with us again.

Best Regards,

Leslie T

Company Response 12/19/2018:

We are sorry to hear about your experience with one of our customer service representatives. Shop LC appreciates you as a customer and would like to provide a better experience and resolution for you. Please contact our customer service department so that we can have a supervisor look into the issue.

We understand it may be an inconvenience to contact us again, however we do hope you will allow Shop LC resolve this issue for you as we appreciate your business.

Best regards,
Wendy

Company Response 12/19/2018:

We are sorry to hear that your package went missing after it was scanned as delivered to you. We are only able to reship an order if the items are still in stock. Any items that are out of stock are then refunded back to your method of payment. Please note that depending on your banking institution it can take up to 72 business hours to see the refunds posted back to your account.

We would love to speak with you directly so that we can verify that the refunds have been processed for you. Please contact our Customer Service department via email at Customerservice@ShopLC.com and we will be more than happy to research this issue for you.

Replies
Almost All Stones Are Glued Pieces and Not in Description of Item
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

Most of the jewelry items received have pieces of stones glued together and this is not marked in item description. Like the item: Aqua Terra Costa Quartz, Tanzanite 14K RG Over Sterling Silver Ring TGW 21.94 cts., the main stone is consists of two pieces, the upper and lower and they are glued together. Nothing in the description states that this is a doublet or triplet ring, yet it is a doublet.

Company response comment is incorrect as I called the number at 1-877-899-0078 and they could not help me either when I gave them a few of the items by number that I had purchased and asked them to read the description in item and tell me where it says anything about the item having a doublet or triplet stone and they agreed, none of them stated this in the item description. Guess the customers are all liars never Liquidation Channel/Shop LC. Please be warned, when things are cheap, most likely there is a reason and with a deceptive company. Buyer beware.

Company Response 10/12/2017:

Good Afternoon,

Thank you for the feedback. We do understand the concern of the items that you have received and or that you have had questions about. I do want to let you know that we are able to get the issue resolved by giving you the correct information. When you are wanting to have product information that is not in the description that is something that is suppose to go through or be transferred to Personal Shopper at 18778990490.I can answer the question for the item that you did state:Aqua Terra Costa Quartz, Tanzanite 14K RG Over Sterling Silver Ring (Size 7.0) TGW 21.94 cts. it is a triplet. You can find more information by going to our customer support feature at the very bottom of any page. You will be able to find out about the stone just by typing it in: https://shoplc.custhelp.com/app/results/kw/Aqua%20Terra%20Costa%20Quartz/page/1. It is just another source if you forgot or missed the airing.Once again we do apologize for anything that has not been stated. Please reach out to us here at shop lc if you have any further questions.

Replies
Jewelry Items Have Stones That Are Glued Together
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- I have purchased many items from them and always noticed that the edges of the stone were rough. I looked at most of the items and there was a line around the center of the stones, and looked more closely through a loupe and saw that the stones were two pieces just glued together. This was not stated in the item description. Very deceptive. Easy to glue pieces together and raise the carat weight when there are multiple stones just glued together. Now I doubt the stones are even real gemstones or if any of the items are even solid sterling silver.

Company Response 09/30/2017:

We do apologize that you are not satisfied with your purchases and would love to speak with your further regarding the stones. All of our gemstones are genuine stones unless otherwise stated in our product details. We do sell some doublet/triplet stones, but these are identified in the product details for those stones. Please contact us at 1-877-899-0078

Replies
Advertisement
Poor Quality and Customer Service.
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

AUSTIN, TEXAS -- Long time customer purchased a Welo Opal ring and a Green Amethyst ring. The center opal turned Yellow! And the setting loosened and the middle green amethyst fell out and got lost. Not Impressed. CS said they could not compensate me due to it was past the return date... what about their "exceptional quality"??? Disgusted.

Company Response 06/04/2016:

Hello my name is Danielle Jackson I am a customer service manger at liquidation channel. I would love to speak with you because customer feedback is important to us! If you could email me your contact information I would gladly call you personally! My email is Danielle.Jackson@liquidationchannel.com

Replies
Buyers BEWARE of Irresponsible Customer Service, Long Hold Times and Poor Quality, and No Refunds When Defective
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

AUSTIN, TEXAS -- I have bought things from Liquidation Channel for 3 yrs. 3 yrs ago quality was good if YOU KNEW what to buy. I bought some things this year, and 2 of the rings the prongs were sharp and tore a brand new pair of pants as well as a sweater.

They take your money but won't give it back. I returned 5 rings... as they were nothing like they looked like on the internet. One was so large I could not bend my finger, another was so huge on the top of the band it indented my other two fingers, yet the "warehouse" states it is not defective while the CSRs in TX noted my accounts with the information. 2 of those rings had beautiful stones but poor quality settings. So bad that the prongs stuck up high and were so sharp they were returned immediately after the last experience. Again warehouse stating that they were not defective.

Advice - know what you are getting much of it is glass not gemstone. Know you never buy anything brass, and sterling silver is so soft if you break a prong you will loose the stones. And it may cost you hundreds if you want to repair it. When I am credited for my returns... which they take your money before it ships... but it takes them weeks to return your money and they do not give you back your shipping if it is defective. They leave it to warehouse people not professionals to determine if it is defective or not.

I am closing my account after spending thousands of dollars on gifts over a 3 yr period of time due to long hold times, speaking to people who do not want to talk to you, and people who cannot understand you nor you them. Many of the items I purchase I know what I am buying as I grew up in a family of jewelers... but much of the things you can buy cheaply elsewhere where you get quality Customer service, returns in timely manner with no long hold times or transfers. Drives me crazy. BUYER BEWARE.

Company Response 06/04/2016:

Hello my name is Danielle Jackson I am a customer service manger at liquidation channel. I would love to speak with you because customer feedback is important to us! If you could email me your contact information I would gladly call you personally! My email is Danielle.Jackson@liquidationchannel.com
Any products you are unhappy with are able to be returned within 30 days of purchase. And of course if the product has a defect we are glad to take care of it for you. I appreciate you taking the time to provide feedback about your experience with Liquidation Channel as I find it very valuable. I look forward to hearing from you.

Replies
Low Quality Merchandise, Poor Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- I have been purchasing from this company for going on 3 years now and have sadly watched them decline in quality, really decline. Over the past several months' purchases, not a single item has arrived without something wrong with it. Because they have an official "no return" policy for items under $200, it's really a hassle trying to return anything, plus you have to pay out of pocket to return, i.e., they don't have a prepaid invoice/label you can use.

Since I rarely buy anything that expensive, I usually just eat the cost when I get something that isn't quite right b/c it's more expensive to try to return it than it is to keep it. Recently however I bought a necklace that was almost $200, just under the official dollar amount for returns. It was damaged in shipping because it was packaged so poorly, so I called and got authorization to return it for a refund or an exchange, in this case a refund b/c they are sold out. No problem so far except I had to pay $6 to send it back in addition to the $3 I paid to have it sent to me, all nonreimburseable.

So I'm out nearly $10, which I'm not thrilled about but I'm more concerned about getting the bulk of my money back. Three weeks after my tracking shows they received the item, they still haven't even processed the return and now claim it will take at least two more weeks till I see a credit (and frankly I'm not holding my breath). What in heaven's name are they doing with it???? This is an astonishingly long amount of time to process a return for a company with a no return policy.

I've shopped at all the major online retailers and shopping channels and never waited more than two weeks for a credit after returning an item, not that I return things that often but when I have... I'm just saying. And when I call customer service to ask about the status of the return, OMG, surly, untrained people who don't want to be bothered. So I'm happy that my credit card company issued a credit on a dispute while I wait so I don't have to pay the charge two months running but I'm done with this company.

From what I'm seeing at this point, it seems like the way they are getting their low prices is by selling very low quality merchandise, a lot of which is defective in some way when it arrives at the customer's home. Getting your money back if you choose to try is challenging. Skip this company is my advice.

Company Response 02/05/2015:

When customer has defective merchandise the initial shipping costs are supposed to be compensated. In addition to this we also have return labels to provide to customers for defective merchandise. I am so sorry to hear about he experience that you have had and I would love an opportunity to speak with you about your experience more in depth.

Replies
Shopping Experiences
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

AUSTIN, TEXAS -- I have been shopping with the Liquidation Channel for a few years and I have never had a bad experience. I had one ring that I bent the prongs on and I called and they replaced it. It was my fault and I called to see if I could buy another one and they just replaced the ring free of charge. I have always been pleased with everything I purchased. I bought my grand daughter a tanzanite necklace and when I opened the package the box was empty. It was around Christmas and with lots of orders they must have neglected to put it by mistake. I called and they apologized and sent one out to me. I watch other shopping networks but they can't compete with the LC prices.

Company Response 09/06/2016:

Hello my name is Karen Gottner and am a Customer Service Supervisor. I just wanted to thank you for your feedback and taking the time to share your experience. Thank you for shopping LC and have a wonderful day.

Replies
Advertisement
Rings
StarStarStarStarEmpty StarBy -
Rating: 4/51

AUSTIN, TEXAS -- I have seen complaints about Liquidation Channel. I have bought many rings so far and I am very happy with all of them. Look at the prices and they are beautiful. I get many compliments, also I have spoken to the reps and they have been very helpful. I have sent things back and they gave me credit for them and sent me a message on my computer that they received them maybe 3 items out of a hundred. Sorry everyone does not complain. I am having fun watching the program even if I do not buy, only problem sometimes items look larger than they are but oh well I paid $9.99 for some rings. This is fun!!

Company Response 06/04/2016:

Hello there! Just wanted to thank you for taking the time to provide your feedback about our company. Customer satisfaction is our top priority. So it makes us very happy to see a satisfied customer! Don't hesitate to reach out if you do need anything from us customerservice@liquidationchannel.com

Replies
Jewelry Advertised Is Not Actually What You Get.
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- 02/01/2016 I discovered the Liquidation Channel after installing Dish Network. Within the past two months, I have purchased about 17 items from them and returned a few because of damage, incorrect sizing, and poor quality. After four consecutive returns because of damage or incorrect information provided by the Personal Shopper Department, I evaluated the remaining pieces to determine if they really are what is advertised. I weighed all my pieces and not one piece weighs the total gram weight (TGW) Liquidation Channel advertises them to weigh.

I contacted Customer Service and got the runaround. For example: I purchased a London Blue topaz bracelet from the catalog and the TGW listed was 25.080. The bracelet actually weighs 17.0 grams. This bracelet cost me over a $100.00. An 11.57 TGW Brazilian Smoky Quartz weighs 7.2. The other pieces come in way below what is advertised and I can go on and list all, but not necessary since I have proven that the Liquidation Channel falsely advertises, which is fraud. Also, the London Blue pieces I bought were advertised as "certified".

I did not receive certification with my jewelry and called customer service and the representative was rude and hung up on me. I emailed them and received a return email stating I would receive documentation stating the pieces are indeed certified. After four weeks, I emailed again and no response. Still waiting for documentation, but not holding my breath. I am taking the jewelry I purchased to a gemologist to have them tested for authenticity.

Company Response 06/04/2016:

Hello my name is Danielle Jackson I am a customer service manger at liquidation channel. I would love to speak with you because customer feedback is important to us! If you could email me your contact information I would gladly call you personally! My email is Danielle.Jackson@liquidationchannel.com
Any products you are unhappy with are able to be returned within 30 days of purchase. And of course if the product has a defect we are glad to take care of it for you. I appreciate you taking the time to provide feedback about your experience with Liquidation Channel as I find it very valuable. The experiences you have described are not the impression we want to leave you with. Therefore, I do hope to hear from you so we can make sure to get you taken care of.

Replies
Top of Page | Next Page >

Liquidation Channel Rating:
Star Star Empty star Empty star Empty star
1.9 out of 5, based on 29 ratings and
31 reviews & complaints.
Contact Information:
Liquidation Channel
100 Michael Angelo Way
Austin, Texas 78728
1-877-899-0078 (ph)
www.liquidationchannel.com
customerservice@liquidationchannel.com
Compare Online Stores/Auctions