Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.3 out of 5, based on 7 ratings and
11 reviews & complaints.
Company Profile
2415 Palumbo Drive
Lexington, KY 40509
888-388-9909 (ph)
859-299-7776 (fax)
Compare Online Consumer Services
Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

MISSOURI -- This is an automated email sent from the Moxie Software(TM) Customer Spaces Channels Server. The following information is a log of your session. Please save the log for your records.
Your session ID for this incident is
Time Details
04/20/2015 11:03:24AM Workflow sent message: "Welcome to"
04/20/2015 11:03:31AM Session Started with Agent (Cassandra)
04/20/2015 11:03:31AM " Does it seriously take up to 3weeks to receive a direct deposit?"
04/20/2015 11:03:34AM Agent (Cassandra): "Thank you for contacting A Book Company, LLC."
04/20/2015 11:03:41AM Agent (Cassandra): "Buyback processing can take 2-3 weeks from the time your books are checked in. After processing a check will be mailed to you."
04/20/2015 11:04:02AM "DIRECT DEPOSIT- NOT CHECK!"
04/20/2015 11:04:26AM Agent (Cassandra): "Payment takes 2-3 weeks from the date the item checks in. Check or Direct deposit."
04/20/2015 11:06:10AM Agent (Cassandra): "Had you chosen a check, it would take an additional 30 days for your check to reach you via mail."
04/20/2015 11:08:08AM cardell: "Will you check on how long I have to wait at this point."
04/20/2015 11:08:12AM Agent (Cassandra): "I would be happy to assist you. May I have the order number or email address associated with this order, please?"
04/20/2015 11:08:48AM "I entered that at the beginning of this conversation. Did you not get it / or have access to it?"
04/20/2015 11:09:19AM Agent (Cassandra): "I just need to confirm you identity. So if you would be more comfortable, I can also use your full name and billing address."
04/20/2015 11:10:56AM l: "This seems so weird, after all I contacted you. the order number is "
04/20/2015 11:11:00AM Agent (Cassandra): "Your items were checked in on 4/14. Please allow 2-3 weeks from that date for your direct deposit to be issued."
04/20/2015 11:11:49AM cardell: "This is my first time using your service and rest assured it will be my last. I AM ALSO VERY CONCERNED BECAUSE YOUR PRACTICE SEEMS QUITE ABNORMAL AND SUSPICIOUS. My review and comments concerning your company will not be favorable. "
04/20/2015 11:12:31AM Agent (Cassandra): "I'm sorry you are not happy with our processing time. if you are concerned about the practice, you will be happy to know we are accredited."
04/20/2015 11:12:56AM "You just lost a customer.My thoughts will put this on open web, as well as my school wide email, and Facebook,"
04/20/2015 11:13:26AM Agent (Cassandra): "I'm sorry to hear that."
04/20/2015 11:14:01AM Agent (Cassandra): "But our payment policy was available for you to view before your submitted your order."
04/20/2015 11:14:14AM Agent (Cassandra): "We will work as quickly as we can to get your payment issued to you."
04/20/2015 11:14:40AM My fault for not doing my homework, had I noticed the 343 complaints against you with the BBB I would have never tried your service. Also I believe it would be much more customer friendly if you had the 3-4 week information on your site."
04/20/2015 11:15:00AM cardell: "Tell me where the payment policy said 2-3 weeks."
04/20/2015 11:15:50AM Agent (Cassandra): ""
04/20/2015 11:16:56AM "This is not what is supplied when you sell a book- this is what you can find if you search your website- DECEPTIVE BUSINESS PRACTICE!"
04/20/2015 11:17:24AM Agent (Cassandra): "I'm sorry that you feel that way. I will forward your feedback to the appropriate department."
04/20/2015 11:18:26AM Agent (Cassandra): "And payment will be issued in 2-3 weeks from 4/14"
04/20/2015 11:19:27AM Agent (Cassandra): "I completely understand."
04/20/2015 11:19:29AM Agent (Cassandra): "Is there anything else I can assist you with today?"
04/20/2015 11:20:17AM Agent (Cassandra): "Thank you for choosing A Book Company, LLC. We greatly appreciate your business. Feel free to contact us again if you have any further questions or concerns. Have a great day!"
04/20/2015 11:21:12AM Agent (Cassandra): "As is your right as a consumer."
04/20/2015 11:21:17AM Session Ended

Late Payment for Book Buyback
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty Star-
Rating: 2/51

After the spring semester, I decided to sell one of my textbooks back to I've purchased from them before and they were reliable but I had never sold a book back to them. I shipped my book to them using their prepaid label and waited for 2 weeks. Usually, when I sell my books, I get paid within 24-48 hours after the book has been processed. Not so with eCampus. I got an email saying they had received the book and I would receive the money within 2-4 WEEKS! It did not say this ANYWHERE on their website and I was very irritated and upset that I was not notified about this sooner. If I had known, I would have shipped somewhere else.

Regardless, I waited 2 weeks and never received anything. I was getting tired of waiting so I emailed them to see what the status was on my buyback. If I wasn't angry already, their response was infuriating. Instead of paying me in 2-4 weeks, their buyback time was delayed to 4-6 weeks! I emailed the customer service representative asking if there was a way to have my book shipped back to me but, of course, they had already sold it. I was forced to endure 2 more weeks without the money. Being a college student is hard enough without someone holding your money for no reason. However, they offered me $10 credit even though I will probably never use it.

Finally, today, I received the money in my bank account. I will NEVER do business with eCampus regarding buybacks. It is apparent to me that they are not equipped to handle them. Why does it take everyone else 24-48 hours and they want you to wait 2-4 weeks at best??? I do not recommend them. They need to post a disclaimer on their site warning people of the wait time.

Charged for Non Returned Rental
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LEXINGTON, KENTUCKY -- I rented a book for a summer study abroad program in May. Received the book in a decent time frame, however it was the wrong book. The isbn sticker/barcode was placed over the original isbn/barcode and did not match the original which I found for myself on the publisher page (at this point I have no time to order a new book and had to leave without it).

They refunded my rental fee, I printed the return label, and dropped the book off at the UPS store I always use, down the street from my house. I left for my program and didn't think about it again. In August (THREE MONTHS LATER!) I got a notice they never received the book and ecampus took 132 dollars out of my account while I was disputing the issue with them. Honestly, I'm not even sure which book they charged me for, the one they actually sent or the one they were SUPPOSED to send in the first place. Pretty terrible experience, not even my bank was able to successfully get my money back.

Avoid. Pay more if you have to, but just don't buy from
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

LEXINGTON, COLORADO -- claimed they had an item in stock on the web site. They did not have the item in stock. When you need books for a course, this matters. claims they ship in "24-48 hours." Let's begin by noting that a significant percentage of online retailers ship your order then same or very next day. It's 2014, for the love of all things sacred. That said, if you're lucky, they'll *process* your order in that time... which doesn't equal shipping. Then, if your item is out of stock, expect to wait another 24-48 hours for them to tell you they don't have it in stock and provide no ETA.

I'd rather purchase my product for the hyper-inflated prices at the school's book store than use this completely incompetent company. If you need support, good luck. If they have a phone number, it's hidden quite well. Luckily, I purchase online with American Express. may be anti-consumer, but AmEx most certainly is not.

Bad Company to order Books
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

I ordered books for 2 students and checked back a week later and the site said refund.Now I had received the confirmation orders but no one contacted me saying the orders never went out. So, called and hung on for over 1/2 hour hearing how important I was to them. Had to reorder through Amazon and pay expedited fees. Bad Company.

Horrible Experience
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LEXINGTON, KENTUCKY -- DO NOT ORDER BOOKS FROM THIS COMPANY!!! I am a 21 year old college student currently being charged $400 for 2 late books that I returned over a month early! After going back and forth with this company for days now, they STILL will not refund my money or even make the attempt to LOOK for my "missing" books. I will never give Ecampus business again and advise everyone else not to as well. What a horrible experience!

Sell Books They Don't Have
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LEXINGTON, KENTUCKY -- Very upset - ordered a textbook 5 days ago, they took my money, and now today I get an email that my order has been cancelled because the book isn't available. They sell books they don't even have! Now I'm 5 days closer to my deadline and don't even have a book ordered. My money should show up in 2-3 days.

Replies Will Rip You Off
By -

I ordered a book from these people, using their checkout service and (maybe stupidly) electing to send payment by USPS postal money order. Sent them the money order in the full amount they calculated on their "checkout" page, sending it to the address they gave me to send it to. I included in my letter to them their checkout page. Book didn't arrive. Went to their site to send e-mail inquiry. What a joke! Automated site that wouldn't accept complaint. O.K., sent (nice) complaint letter, basically where's my stuff. No response, ever, to anything I ever sent them, but they did cash my money order. Thieves is what these people are. DON'T DO BUSINESS WITH THEM.

15 Weeks for Check!!!
By -

MARTINEZ, CALIFORNIA -- This is the first time I have used I did not buy a book from them, but instead took part in their "textbook buyback" which claims to take 4-6 weeks. It does say that in "peak" buyback times, refunds can fall outside of this time frame, but 15 weeks?! I basically wrote off my textbook as a loss after repeatedly emailing the company asking about the status of my book. They did not reply to my emails, but 15 after I shipped the book to them, I finally got my check.

Personally, I think it would have been quicker if someone from the company just walked from house to house hand delivering them. I am glad that I finally got my money, but their extensive processing time and LACK of communication makes them lose major brownie points in my book. I don't think I will use them again for textbook buy back, and I'm a bit apprehensive about actually making a purchase with them! How long would THAT take?

Never received my book/refund
By -

I ordered a book from on 1/22. I picked standard shipping which according to their site states that it takes 3-7 business days. I emailed them on 2/6 to let them know that I still had not received the book. They responded a day later telling me that it takes 13-14 days even though in their site clearly states otherwise. I responded on 2/8 to ask them for a refund which I still have not received.

It is now 2/13 and I still don't have my book or my money. I had no choice but to call my credit card company and file a complaint. This is the first complaint that I have ever filed with a credit card company. Stay far away from this site if you don't want to get scammed!

Top of Page | Next Page >