Preview Review

Next Review

Empire Carpet Consumer Reviews - Page 2

Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
They let THIEVES into my home!
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

ORLANDO, FLORIDA -- My husband and I had several carpet estimates for our home and decided to go with Empire as the carpet looked good quality and the salesman assured us they only used "licensed and background checked" installers. Well, they installed my carpet last Friday Jan 10, and after they left, I noticed a gold ring (valued at $2,000) missing from my master bathroom, where they had no business entering. I searched for over an hour for it, then called Empire. No manager available so they told me to file a police report and a manager would call me back ASAP.

72 hours later (ridiculous) I received a call asking for the police report # and telling me they would start an investigation. I asked when I should expect a follow-up call and was told by Friday the 24th, still haven't heard ANYTHING!!! Funny how great their customer service was before the job but now they want to ignore this situation. I loved that ring and I am most upset that I had a criminal in my home (I was here the entire time of install, working downstairs while they put in carpet upstairs) who now knows where I live! This is scary and ridiculous. Do not use this company!!

Replies
Advertisement
Empire Carpet Has No Accountability
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

INDIANAPOLIS, INDIANA -- We purchased new carpet from Empire Today, and overall we were happy with the cost and timeliness of the company. The next day carpet was installed throughout our home, however, due to a miscommunication, no closets were carpeted. We immediately brought this to Empire's attention and they said someone would be back the next day to finish the install. No one came. We called again and were again told someone would come the next day to complete the install. Again no one came. This has happened the last 6 consecutive days and our carpet still is not complete.

When calling Empire Today's corporate offices repeatedly over this past week we have been given many reassurances that "someone will complete the install tomorrow", but never specifics as to who, or when, that will occur. It is obvious that Empire Today contracts out their work, so in a sense there is no accountability to a certain person (besides myself) to ensure the job is complete.

I think that if you are present during install and can confirm the job is done correctly, this would be a good company. However, if there is miscommunication or an issue, it will be extremely difficult for someone to take ownership of the issue and correct it in a timely manner. Because of this I would definitely not recommend Empire in the future.

Company Response :

Hi Andre, we regret that your installation has not been completed and any confusion or miscommunication that occurred. We understand that we've been in contact, and we will be following up with you again to discuss the situation and ensure that everything is being completed to your satisfaction. Thank you. Jeanette Ramey, National Customer Service Manager

Replies
Mislead Terms of Payment
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

WILMINGTON, DELAWARE -- I will never use Empire Carpet again... beware if you choose to. Use anyone else. I thought I was getting two years to pay off the carpet on a loan through a national bank. At least that is what the salesman lead us to believe, when I received my bill in the beginning of August and saw that there was over 2000.00 dollars of interest added on I flipped. When I called the bank and Empire, I was told that it is on the contract that I signed. Now they are charging me 15% interest every month, for the next two years. The salesmen are liars.

Company Response :

Keith, thank you for making us aware of your concerns. We do not set or control the terms of the financing. We understand that we've been in contact with you about this matter, and we will be following up again shortly. If you have additional questions or concerns, you can also reach us at 888-588-2315 x4195 or customersupport@empiretoday.com. Thank you. Rebekah Clerk, National Customer Service Manager

Replies
Empire Carpet is Slimey
By -

INDIANAPOLIS, INDIANA -- I have a 260 sq ft room with an adjacent flight of stairs that I needed to get recarpeted and always feel vulnerable when talking to salespeople, especially, if the subject is something that I don't have too much knowledge in. I had gotten my first quote before meeting the "Empire man" and it was roughly about $600. I wanted a second opinion and was willing to splurge a couple hundred more if the price was in the range. I set up the appointment and for doing so online I received a $200 off coupon. The "salesman" did arrive on time and was quite cheery. I took him up to measure the room and stairs; he soon realized that I didn't know too much of what to expect.

It gets funny from here, because after he measured, to my shock, he said that it was 400 sq ft (completely off, because I had been worrying about the pricing and had measured/remeasured; all that on top of the first quote whose measurements matched up to mine).

The first person that gave me the estimate gave me the option of different carpet textures and pricing per yard. The empire guy didn't give me any of the pricing per yard and showed me which pad was going to be used (wouldn't let me switch, because he said the yellow stain-resistant pad is the only thing that Empire is allowed to use, meanwhile, I see many other pad samples in his bag that he won't show).

He gets to writing and he has two initial quotes. One for $1400 and the other for $1600. OK... so I tell him that I have another quote and showed it to him and he scoffed at the price and tells me that the people that gave me the quote likely didn't know what they were doing, I would get poor service, and I couldn't trust them. He goes back to his writing and now gets it down to $1200 (still a shocker) and says he might be able to get it lower if I could agree the same day, but I was confident that he wasn't going to beat the first estimate so I told him that I wanted to wait and make a decision.

He says that the offer would then be at $1200. I said OK, helped him pick up his samples and helped him out to his truck. I thought the sales-con was over, but this guy was SLIMEY!! We were at the table with the first quote, the one he scoffed at, and after he leaves **ta da** it's gone!! I know he took it with him and I couldn't help but to chuckle for a good hour, because I didn't think that a salesman would stoop so low. I luckily did have the phone number of the first estimator, but really... I can't say that I would ever consider Empire after the dirty trick. All in all... Empire makes sales and they have their salesguy running numbers instead of looking at the basic cost of the project.

Company Response 09/16/2010:

Thank you for bringing your sales experience to our attention. We apologize for any inconvenience this has caused you. We are dedicated to service and satisfaction; please contact us at 800-588-2300 so we can assist you.

Replies
Advertisement
Robbed Me Blind... Literally
By -

30102, GEORGIA -- I had an in home visit from one of their salespeople and it was great. She was helpful and the price was really good. I scheduled the installation and was very excited about getting fresh new carpet for my house. The installers came on time. The crew manager was great, he answered all of my questions and was generally very friendly. He had 2 Hispanic guys working with him. They spoke no English. They finished in 3.5 hours and I was so excited. The carpet looked great. I was thoroughly satisfied. I really thought I would get to go out onto the internet and write a good review of the company. That is, until I started unpacking my stuff that I boxed up to get out of the way.

I unpacked a box and thought that there was some CD's and a DVD missing, but I wasn't sure. That prompted me to check my jewelry box that was in a box under stuff in the bathroom. When I did I was shocked to find 6 rings missing from my jewelry box. One of which was my grandmother's wedding rings (she passed away last Feb and that's all I have left of her). Those rings were on a gold chain. The chain was snapped and the rings gone. I was so upset, I was literally devastated.

I immediately called the crew manager that was at my house and told him that I had belongings missing. He was able to stop his crew. One of the men was working with him for the very first day ever. This guy handed over 2 of my rings, but nothing else.

By that time I had contacted the local police and they were at my house. Long story short, what ended up happening was the crew manager and his wife came all the way back here from the warehouse in rush hour traffic to give a statement with me to the police. It was really great of him to do that and he didn't have to do anything.
If that wasn't bad enough, Empire was notified also and they told me that someone would call me in 24 hrs. They should have made that a priority.

The lady called me the next day got information and said she would call back. She took 4 hours to do so. When she called back (after 2 msgs from me) she gave me the B. S. line of "we are going to cooperate with the police". When I asked what the company was going to do for me, she repeated that line FREAKING PARROT! She wouldn't explain anything.

I spoke with the Installation Manager here in Atlanta and he basically told me that b/c legal is involved they can't discuss it with me. They aren't doing anything to resolve the fact that I paid $1800 to be robbed! This could happen to anyone with any company. My point is that EMPIRE has no customer service to speak of. I wish I had gone with someone else even if I had to pay more money. Beware of Empire.

Replies
Flooring for Kitchen Was a Different Quality What the Salesman Showed Me.
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

CORAM, NEW YORK -- Empire flooring installers came with a different quality flooring than what the sales person sold me. The installers were very unprofessional, no tools of the trade and requested full payment up front. I canceled the order. Was very disappointed. I waited three weeks for this installation from the time of order.

Company Response 04/08/2015:

Thank you for bringing your concerns to our attention. We regret that the product and installation experience did not meet your expectations, and we can assure you this not the level of service we expect for our customers. We would like to follow up with you to learn more about your concerns and discuss the situation in more detail, but we cannot locate your account with the information posted here. Please call us at 888-588-2315 x4195 or email your contact information to customersupport@empiretoday.com. Thank you. Jeanette Ramey, National Customer Service Manager

Replies
Install
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

TENNESSEE -- Victor and his crew were on time very considerate and very professional! Great job Victor!!! If I had another install Victor would have to do it!!

Company Response 04/02/2015:

Thank you for sharing your experience! We love hearing from our satisfied customers, and it's wonderful that your installation went so smoothly. We truly appreciate your feedback and hope to assist you with future home improvement projects. Enjoy the new look and feel of your home! Jeanette Ramey, National Customer Service Manager

Replies
Poor Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

HILLSBOROUGH, NORTH CAROLINA -- Worst installation: Berber rug. Spent over $4000. First time came out said I would have to have all carpets cleaned. New rugs. My husband & I senior citizens hardly walk on them!! Berber piling customer serviceman said bad carpet. Nothing done. I refused to get carpet clean wasn't dirty it was piling. Now bubbling up in family room said over warranty would cost another $250 to stretch carpet!!! Nice way to treat your Senior Citizens. Will tell EVERYONE I KNOW DON'T Use EMPIRE CARPET!!!

Company Response 02/11/2015:

Hi Catherine, thank you for bringing your experience to our attention. We never want our customers to be disappointed in our service, and we can assure you that we are taking your concerns seriously. We'd like to know more about the issues you've been experiencing and help make things right for you, and we will be contacting you shortly. You can also reach us at customersupport@empiretoday.com. Thank you. Jeanette Ramey, National Customer Service Manager

Replies
Advertisement
Nice Durable Carpet and Really Good Installers
StarStarStarStarStar-
Rating: 5/51

CHICAGO, ILLINOIS -- We needed new carpet for my basement, so I called Empire Today. They had a lot of samples. I was concerned that the carpet was going to be durable since I have kids and a dog. We've had it for about three years and it still looks as good as the day we got it! The installers were very friendly and did a great job. They even moved a treadmill that I had. I'm very happy with my purchase and would recommend Empire Today to anyone.

Company Response 09/15/2014:

Thanks for sharing, Gina! We're thrilled that you're still enjoying your product years later, and we truly appreciate your recommendation. We love hearing from our satisfied customers, and we hope to assist you with future home improvement projects.
Thanks!
Jeanette Ramey, National Customer Service Manager

Replies
Seemed like a good idea .... I was wrong
-

I'll start by saying that even though I read all the reviews, I just had a morbid sense of humor and wanted to see first hand just how sketchy Empire was.

I filled out the online in-home estimate request and then noticed somewhere that it stated if you weren't spending at least $750.00 that they would not come out so I emailed a cancellation request (only needed 20 sq. yards of carpet). Not only did they send me the cancellation confirmation, but right behind it, they rescheduled my appointment again. When I called, I had to jump through hoops to actually speak to a human being, explained my situation, and the woman stated that no job was too small and that they would be here today, Monday, January 31.

My sales guy called and was super nice, he was close to my home so he was coming an hour early if that was OK. Sure, no problem. Now I have already spoken with Lowe's, Home Depot and Molyneaux over the weekend and each provided a rough quote of around $540.00 - $560.00. So I figured hey, Empire says they save you money, why not let them come in for an estimate.

Well, my salesman arrived happy as a child on Christmas morning. I quickly escorted him to the small bedroom and hallway that I wanted to have carpeted and explained what I have explained above. Suddenly, this kind old man became so enraged that he literally turned 4 shades of red and began shaking. He told me that unlike these stores, he only installs quality product. I told him that I was looking at Stainmaster carpet with upgraded pad and I thought that was quality. He then threw his metal briefcase on the floor and fumbled his phone out of his pocket to call "his boss" and told me that I had to tell them I canceled my appointment.

When he put me on the phone, I told them that no, I didn't cancel, I was told that 20 sq yards of carpet would be no less than $900.00 and that I was going with another quote. He ripped the phone away from me, hung it up, called me an ** and dropped his phone. At this point, I felt I was under attack. I kicked his phone towards the door, grabbed it, threw it out into the snow and politely told the old man that he was about to meet Jesus unless he left this moment. I won't make this mistake again, and I hope this helps you avoid it as well. It was good for a Monday laugh, but that's about it. Thanks all :)

Company Response 02/02/2011:

I've read your recent post and I'd like to follow back with you regarding some of the things you've described. I'm sorry you had difficulties cancelling your appointment. It's our normal process to contact a customer that cancels to see if there is anything we could have done differently or to see if you've reconsidered cancelling your appointment. However, we don't automatically reschedule since we need to be sure of the customer's availability.

Please accept my apologies. The situation you described with the sales representative is not in line with our standard of service. If you're willing, I'd like the opportunity to send another sales representative to your home to better show you our dedication to world-class service. If you're interested, could you email your contact information to customersupport@empiretoday.com or contact me via phone at 888-588-2315 x4195 and we will follow back with you to address your concerns.

Replies
Top of Page | Next Page >

Empire Carpet Rating:
Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.6 out of 5, based on 22 ratings and
78 reviews & complaints.
Contact Information:
Empire Carpet
333 Northwest Ave
Northlake, IL 60164
1-800-588-2300 (ph)
www.empirecarpet-flooring.com
Compare Home Improvement Companies