Preview Review

Next Review

Netspend - Page 2

Star Half star Empty star Empty star Empty star
1.3 out of 5, based on 109 ratings and
187 reviews & complaints.
Company Profile
Netspend
PO Box 2136
Austin, TX 78768-2136
1-866-387-7363 (ph)
www.netspend.com
customerservice@netspend.com
Product/Services
Compare Banks
Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
The Bad Reviews Trump the Good Ones
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LAS VEGAS, NEVADA -- I decided to do direct deposit with Netspend because a lot of my family members used it. But when I tried to activate my account, they said I had to have a proof of address and my social and identification card. I specifically told them I didn't have a proof of address because I recently moved and still lived with my mother. The representative told me to just write down on the paper and it will be fine. I know I should have known better because it didn't sound right. There's always complications when you have to get your money. But I called the next day and my account still wasn't activated. Because I didn't have the proof of address.

They send you out a card. With your address on it. And your name. Why would they need a proof of address? Most people would have said hell no to sending out their personal information. I just want my money. And if you don't send the information in, they send it back to your employer and that could take a week. That's a week that I don't have. Honestly, I'm not going back to Netspend after this. They can kiss my ass. I don't like banks which is why I went to them. But I am so done with prepaid cards. I wanted to curse way more than I did. Like it's annoying.

Replies
Advertisement
Scam
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

SONORA, CALIFORNIA -- I don't like that I had to give my SS number to a cashier from Western Union with Netspend. My dad sent me money so Western Union decided to use this company so they can upload the money to a debit card. I transferred part of my money to my bank but the stupid card declined the rest of the amount. Fortunately the rest was only $26 dollars. Then I found that there is a fee to cancel your account with them for $5 dollars. The business B should cancel their company. I am going to report this business. They are bunch of theft.

Replies
Great Experience for the Last 6 Years or So!
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

SAN ANTONIO, TEXAS -- I have received my direct deposit via Netspend, for years now. In the 2 times I lost my card, I was grateful to have it immediately replaced with a temporary card, as I waited for the one with my name to come in the mail. Very convenient! I have not experienced the negative issues I see written here, but I will say, I would have never taken the time to write this, had I not stumbled upon this site. I often (shamefully) don't take the time to write positive reviews on the many positive transactions I go through on a weekly basis with businesses.

Even though I have a "traditional checking account", the perks of my Netspend card have kept my business! I do & I have recommended Netspend to others. To all that have had poor experiences with them, I hope your issues have been resolved!

Replies
Seems Like a Scam
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- I had been waiting for my HSA debit card to come in the mail for over a month and within a few days I got notice from my bank that it was coming. I received a NetSpend card in the mail which I assumed was the card I had been waiting for as it had my information printed on the card and just had an activation sticker.

I called in to activate it, but the prompts became strange until after typing in all of my personal information, it said there was no money on the card and the automated system was asking for my bank account information. I knew then I was ** up big time. I reported the card stolen to have it "deactivated", but I don't think this is a legitimate company even though the card looks real and has Mastercard logo on it. Don't get scammed like I did!

Company Response 08/03/2017:

Thank you for your feedback. We regret to hear about the issues you experienced with your account. If there is anything we can do to assist you, please feel free to contact us at social@netspend.com. Thank you, NetSpend

Replies
Advertisement
Never Was Able to Access My $100 - Lost It All
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

AUSTIN, TEXAS -- My mother in law purchased the card $2.95 then loaded $100 on to it for Christmas of 2015 (about a year and 2 months ago. I put it in a safe place until I needed it. I figured with the Visa logo I was safe and the card said it expired 11/2019 so I had time. I finally needed the card so I opened the packaging yesterday and tried to activate it online with the secret code on the back. It said, "Call customer service?" So I waited till this morning to call.

Now it's after 4 pm and I still don't have the money. I was asked to give all kinds of personal information (which I REGRET) put on hold, then hung up on several times. When I asked to speak to a manager I was told "they weren't around" then hung up on!

Long story short, I guess they charge you a monthly fee even if you haven't activated the card and deplete all the original funds if you don't use the card within 3 months!!! Even though the outside packaging says no hidden fees, no surprises. It even says this card cannot be used until purchased, loaded and ACTIVATED!!! It was never activated but they used the funds up with fees!!! TOTAL SCAM!!!

Replies
Questionable Practices
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

AUSTIN, TEXAS -- I received a VISA gift card from a friend. The card was issued by NETSPEND and requires activation before use. I attempted to activate this card online, but they require personal info such as birthday and Social Security Number. I am very reluctant to give this information to anyone, especially for a GIFT CARD activation. So I contacted the company and they kept insisting that it's a Federal Law that requires this information to be collected. I asked the representative to give me more information on this "Law" but he couldn't and kept saying it's the law.

So I finally told him that I will be calling the Texas Attorney General's office to find out more about this law and to complain about NETSPEND and he finally agreed to activate my account without my personal info. But the card is activated for limited use, which means that I have to physically go to a store to purchase things, and I can't do any online shopping...and that's just fine with me!

Replies
Worst Customer Service
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

BOSTON, MASSACHUSETTS -- For the second call, I had told them to delete my information from their system. And they had told me to tell them what's the address where we can send you a refund check?! I said no, I'll go back to store and I'll get my money, don't worry where you need to send a refund back to my mailing address. This Netspend I've never aware of, or use it before. So no I'm not going to tell you anything or send anything to them! Such a FRAUD!

Replies
Netspend
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

BOSTON, MASSACHUSETTS -- When I had called Netspend, I was asking them to activate the card. Randomly they asked for my identity and where I lived? I'd already think something fishy, so I continuously asked them to activate the card, they replied, "First we Need you to send the document for us to activate your card!?" Seriously?! No thanks! Rather I'm going to get a prepaid card instead of debit, I rather have legit bank card instead of this full of crap! Such a scam! Never trust who constantly asked for your identity or where you lived...

Replies
Advertisement
Negligent
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

COLORADO -- Please avoid NetSpend, they are negligent. I can't reconcile accounts, CSV files are incorrect for accounting software. Their phone system doesn't work. It bounces you out and hangs up on you. Their reps are useless and provide incorrect information. Their card is very expensive to run! You can't get money off the card once it's on there. I've reported monetary bugs in their interface which haven't been fixed 6 months later. Please just go with a Chase Liquid or similar until you get a real bank account.

Replies
Beware of Fraud
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

KANSAS -- They won't refund any fraud charges. They refuse to reopen an account after there is fraud on your account. Then to get the rest of your money on your card takes 6 to 8 weeks for them to issue a check. This is crap!!!

Replies
Top of Page | Next Page >