Preview Review

Next Review

ThermoSpas

Star Star Star Star Empty star
4.1 out of 5, based on 17 ratings and
21 reviews & complaints.
(855) 912-6134
Call ThermoSpas
ThermoSpas Hot Tub Products, Inc. a division of Jacuzzi Group Worldwide, is a leading provider of custom-built spas for therapy, relaxation and exercise, tailored to customer needs and preferences. We continue to strive day in and day out to ensure that our customers are completely satisfied with their purchase, and continue to enjoy their hot tubs for years to come.
Company Profile
ThermoSpas
10 Research Parkway, Ste 300
Wallingford, CT 06492
1-800-876-0158 (ph)
www.thermospas.com
Compare General Consumer Companies
Most Popular | Newest | More Options >
More filter options:
StarStarStarStarEmpty StarBy -
Rating: 4/51

AMISSVILLE, VIRGINIA -- We got our ThermoSpas at the end of January and have it right near the house. It's been a lot of fun and very enjoyable. It's a chance for the family to sit and talk where we wouldn't otherwise do, so that's nice. The only thing was they said the home contractor was going to send us a bar to help older people get in. I have asked three or four times about it and they say they want to, but they never sent it.

Company Response 06/30/2016:

Hello, David. We took a look into your order history and it does not look like a grip bar was initially ordered. If you have any documents that would help us trace the purchase we can verify who you ordered from and assist with a follow-up. Please call 800-876-0158 for assistance. Thank you! ~ Elle

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

CLEVELAND, GEORGIA -- We had a hot tub before but the ThermoSpas tub is vastly superior. It's fine for colder climates, has more features, and I like its abilities. I'm the only one that really uses it and it's good for me. I have arthritis and bursitis problems, and I feel good when I get out of the tub. I love it. We have a small problem, though, but their guys are going to take care of it.

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

SAN MARCOS, TEXAS -- We chose ThermoSpas because of the number of jets available. We've had it for six months now and it seems to be a good product. It helps us when we have body aches. We have been very pleased with it.

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

OZARK, ALABAMA -- We're going on our third month now since using ThermoSpas. We went with them because of their quality. The on and off switch is for some of the jets and the main panel is backlighted, but there are two others that I have that are not. It would've been nice if they would've been able to backlight those as well.

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

SHILOH, GEORGIA -- I looked at a lot of companies, and there was a La-Z-Boy that I liked a lot, but they're new in the industry and I don't like brands that change all the time. I went with ThermoSpas since it was built perfectly. Everybody at ThermoSpas has been okay except at the beginning. I would've liked to have been able to go to the showroom or somewhere and look at the tub because I might want a more expensive one.

Since it's the first time, I didn't really know what was available that I might like because I didn't see it and I don't know what it was to begin with. The only person that I felt like was trying to push me a little was the guy that came out here to sell it to us. I had them come out because I looked at all these others and never heard of ThermoSpas. I looked at lots of other kinds and so I called him because I didn't know how they were put together or what was inside.

It would've been nice if the person who came out here showed me everything that was available instead of asking me what I think I want because I never had one, and I didn't know the pros and cons of what I wanted. I am glad that I had one that had a bit of a textured liner in it versus the La-Z-Boy that was just a really shiny silver. I wanted a lounger, though, I got what I wanted but in a different form. I like that it's deep because it comes up to the neck when I sit on the floor, but it would've been nice if there was like a ladder.

I like my spa and I'm in it all the time. However, I'm mad at it right now because it has a leak. I noticed it was turning green in a couple of spots all the time, so I called and they sent a guy out here last week. The guy ordered a part and he's coming back in 15 days.

In the meantime, I can't have my water up above the valve and it keeps leaking water. Now, half of my tub is open, and I have a big fan blowing in it 24 hours. I see now when they're repairing why it's so much better, but I don't like having a wet floor that might warp later after your warranty is out when it's just a matter of how a valve was put in and not properly applied with silicone. One side didn't appear to have enough on there, and it let the water through. It's a potential for other problems that's why I'm trying to dry it out really good. I didn't expect that to happen in the first year, but I'm glad because now it's covered under warranty.

Other than that, I've used the tub a lot and my arthritis is a lot better. Sometimes I open the tub and just put my hands in. If I'm working in the yard and my hands get sore, I just put them in that warm water for a few minutes. I've really noticed it therapeutically. When I go out the bedroom, it's just around the corner, so I like it. Also, the guy that did the repairs told me a cool way to cool it down a little bit. He said I could freeze some gallon jugs with water and put them in there and let it cool the water down rather than letting the machine do it because that way the water stays in balance. It works and I like it.

Also, my husband is older than I am and that's a concern. He had three back surgeries, knee surgery, and hip surgery. We have to be careful and have something to hang on to. I thought it was just sitting on the ground and put your leg over and get in. I didn't know you were going to go up steps and be above the ground. It looked good but my husband was hesitant, and he thought it was a lot of money for a hot tub. The guy put a little bit of pressure there, so we ordered it. Other than that, the service has been good. They came out when they said they would, and they put it together like they said they would.

Replies
StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 1/51

LEESBURG, FLORIDA -- My wife and I had been looking at the walk-in tubs. She wanted to look at a hot tub also and found ThermoSpas' number online. We then got the tub in December of '15 and we love it. I'm in it everyday and it's incredible, a release that nothing else has. We've had some questions on how to run the tub and again on some chemical, so we've called the customer service number, and they were most helpful.

However, the installation team was a separate issue. They came and wired the tub but it wouldn't full and we had no training at all in how to run this spa and they couldn't instruct us on how to run the tub or how to put the chemicals in. I still have the test kit that they gave us to test the water. The type on it is so small, I can look at the colors but I can't read it. So I don't know if my tub is in or out of balance. Because of this, we feel so strongly that ThermoSpas let us down when we bought the tub.

There's a spa place in town that we wish we'd had done business with. Not because of the price but because they're there to service and ThermoSpas' off some place in God knows where. When we've needed them, their online people have been helpful but we needed and still need instruction on how to run this stuff, because we don't know what knobs do what and the instruction book doesn't help us. It would be better if they'd send someone out here to show us how to run our tub and how to check the chemicals.

Company Response 01/12/2016:

Hi Bill, I'm sorry to confirm that your Orientation call from out Customer Care team somehow fell through the cracks. These calls typically go out about 72 hours after your hot tub is delivered for the exclusive purpose of making sure you have a great experience.

We stand behind the product and want to ensure you are more than satisfied, even if we failed to do so in a prompt manner. Our service manager informed me that you were provided an in-person orientation on 5/23/16 and I hope that went well. If you have any outstanding issues please contact us at 1-800-876-0158. A service technician may be able to help troubleshoot by phone and if not we can arrange for another service call to your home. Thank you for sharing your feedback. ~ Elle, ThermoSpas

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

BEEBE, ARKANSAS -- It's only been a few months since I started using ThermoSpas. I researched for a long time before I could afford to buy a hot tub and waited so I can afford it. The ThermoSpas people were all great and the hot tub has been wonderful. It helped me sleep and helped my wife's back quite a bit. I have no regrets.

Replies
Heater Broke. Burnt Up the Circuit.
StarStarEmpty StarEmpty StarEmpty StarBy -
Rating: 2/51

NEWPORT NEWS, VIRGINIA -- I called customer service. They referred me to the spa doctor. He came and fixed my hot tub. This tub 5-6 yrs old. Charged me 1060.00. ThermoSpas refused to share in any of the cost. All I got was 2 smart asses to tell me how wrong I was to request any reimbursement. Don't buy a ThermoSpas. Their warranty is no good.

Company Response 05/26/2016:

Hi Mike,

Our service manager has looked into your case and it appears that you have chosen to upgrade your control panel with a third-party service option. If you have any additional warranty questions prior to your next service please contact us at 1-800-833-7727. Thank you for sharing your feedback. ~ Elle, ThermoSpas

Replies
StarStarStarStarStarBy -
Rating: 5/51

HYDRO, OKLAHOMA -- I bought my hot tub from ThermoSpas four months ago. There was a bit of question and answer about it with their people and it was very positive. It's got a lot of power and that's unusual with hot tubs. I've been a hot tub owner for 20 years and ThermoSpas is the strongest I've ever had. I love it and am enjoying it.

Replies
StarStarStarStarEmpty StarBy -
Rating: 4/51

LAS VEGAS, NEVADA -- I've had my ThermoSpas hot tub for about six months, and it's similar to the old one that was built-in with my pool. It uses more energy than they said it would, but other than that, everything's all good.

Replies
Top of Page | Next Page >